Site icon מקומונט גבעת שמואל

בשנה הבאה: “גל הידע” בי”ס ממלכתי-דתי חדש ייפתח בשנה הבאה בגבעת שמואל

בשבוע שעבר קיבל יוסי ברודני את אישור משרד החינוך לפתיחת בית ספר ממ”ד נוסף, רביעי במספר, בגבעת שמואל. בית הספר ישלב 24 כיתות לימוד רגילות יחד עם 6 כיתות חינוך מיוחד.

גבעת שמואל ממשיכה עם תנופת הפיתוח והבניה בעיר והפעם עם קבלת האישור להקמת בית ספר יסודי חדש בדרום העיר – “גל הידע”.

בית הספר העתידי ישתייך למסגרת החינוך הממלכתי־דתי ויכלול מרחבי למידה חדשניים עם 24 כיתות לימוד רגילות ו-6 כיתות לימוד לתלמידי החינוך המיוחד. עוד בבית הספר צפויים להיבנות מרחבי לימוד חדשניים וכיתות לימוד מאובזרות בציוד מתקדם, אשר יזמנו לתלמידים הנאה ונוחות במסגרת הבית ספרית ואיתם גם תחושת השייכות לבית-הספר.

בימים הקרובים בכוונתו של ראש העיר יוסי ברודני להביא לאישור את התב״ר במועצת העיר ולצאת לדרך עם עבודות הבניה כבר במהלך החודש הקרוב. הצפי לסיום העבודות הוא לקראת פתיחת שנה”ל תשפ”ג.

ביה”ס גל הידע החדש. הדמיה: עיריית גבעת שמואל
24 כיתות רגילות ו-6 כיתות חינוך מיוחד. הדמיה: עיריית גבעת שמואל

לדברי גורמים בעיריית גבעת שמואל, מדובר בתפיסת תכנון ועיצוב אדריכלית חדשנית, ששמה דגש על צרכי התלמידים והמורים ביצירת תנאי לימוד חדשניים מודרניים: חצר לימודית ופינות נושאיות ללמידה עצמית ולהתנסות מעשית ויצירת מגוון רחב של חללי לימוד וכיתות שקופות ופתוחות. חללים אלה הם רב-תכליתיים ומאפשרים לתלמידים פעילויות כגון שיעורי חוץ, עבודה בקבוצות, פינות שקטות ללימוד והכנת שיעורים או מקומות מפגש ומשחק בהפסקות.

ראש העיר יוסי ברודני: “התפיסה שהובילה אותנו בבניית ובעיצוב בית הספר הוא קידום תפיסה פדגוגית חדשנית, שתטיב עם הילדים והמורים ותאפשר להם איכות ורמת לימודים גבוהה ומתקדמת. לא בכדי ילדי עירנו מובילים בעשור האחרון בתחומים רבים ומערכת החינוך שלנו היא מהטובות ומהמובילות בארץ”.

עוד הוסיף ראש העיר ואמר כי תכנית הקמת בי״ס אושרה לפני כשנתיים במשרד החינוך וכבר היתה מוכנה לביצוע אך חוסר יכולת לתקצוב במשרד החינוך בשל מערכות הבחירות החוזרות ואי אישור התקציב השנתי הביאה לעיכובו, אךעיריית גבעת שמואל לא ויתרה ולאחר מאמצים רבים הגיעה הבשורה המיוחלת.

מרחבי למידה וציוד משוכלל. הדמיה: עיריית גבעת שמואל