Site icon מקומונט גבעת שמואל

בתום חודשים של עבודות תשתית מקיפות וחפירת תעלה בעומק 2.5 מטר בתוכה הוטמן כבל החשמל

 לאחר שנים של ציפייה בקרב תושבי העיר, החלה חברת החשמל בפירוק קו החשמל ההיסטורי החוצה את גבעת שמואל

 הסרת הקו התאפשרה בזכות שיתוף פעולה בין עיריית גבעת שמואל לחברת החשמל

 מדובר בפרויקט מורכב שכלל חיבור של כבל חשמל חדיש שיובא במיוחד מחו”ל

ראש העיר יוסי ברודני שיזם את המהלך והגיע לשטח יום יום לעקוב אחר ההתקדמות:” מאמצינו ונחישותנו להסיר את קו המתח נשאו פרי. הגיע לסיומו אחד הפרויקטים המשמעותיים לתושבי העיר גבעת שמואל . מדובר בפרויקט רחב מקיף ואינטנסיבי עליו אנו עובדים במרץ ובשיתוף פעולה ראוי לציון עם חברת החשמל ואני מברך על התוצאה”.

 הוסרו כ – 1 ק”מ של קו המתח העילי החוצה את גבעת שמואל ועובר בסמיכות רבה לבנייני המגורים, (בין הרחובות הרימון והנשיא) ולביה”ס בשכונת רמת הדקלים (בית וקאנטרי). בקרוב תסיר חברת החשמל קטע נוסף של קו החשמל לכיוון קריית מטלון פ”ת ויפורקו עמודי החשמל, סך הכול יוסרו 6 עמודי מתח עליון לאורך תוואי של 2 ק”מ. יודגש כי החל מהשבוע האחרון קו המתח כולו ( בשני המקטעים) כלל אינו פעיל לאחר שנותק מכל מתח והולכה חשמלית. הולכת החשמל, בשבוע באחרון כבר מתבצעת כולה בקו המוטמן בלבד וכעת מוסרים הכבלים העליונים, שכאמור כבר ללא כל מתח חשמלי. תושבי העיר שנקלעו למקום הסתכלו על הנעשה כלא מאמינים ” סוף סוף זה באמת קורה” השתאה אחד מהם. לפעילות הסרת קו המתח העילי, קדמו עבודות תשתית מורכבות ברחבי העיר שכללו : חפירות מאסיביות בעומק 2.5 מטר לשם הטמנת קו מתח חלופי לזה העילי , קבלת אישורים סטאטוטוריים ובכללם אישור מהמשרד להגנת הסביבה לציר התוואי, תכנון מפורט של תוואי הקו ועבודות חשמליות מורכבות שהתבצעו רובן בשעות הלילה.

לאחר חיבורו של כבל החשמל לרשת החשמל ובתום מספר בדיקות ניסיון, הגיע השלב הנוכחי במסגרתו בוצעו ומבוצעות עבודות הפירוק של קו החשמל העילי מכביש מספר 4 במערב ועד לעיר פתח תקווה במזרח.

מנהל מחוז דן בחברת החשמל -לזר פוקס ציין את מחויבותו של ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני לקידום פרויקט זה ואמר כי “נחישותו של ראש העיר ושיתוף הפעולה שיצרנו הם אלה שהובילו לכך שקו החשמל העילי מפורק ומוטמן באדמה”. עוד הוסיף פוקס כי ” העבודות לחיבור כבל החשמל לרשת החשמל בוצעו על ידי עובדי המחוז במקצועיות גבוהה מאוד ובלוחות זמנים צפופים “.