Site icon מקומונט גבעת שמואל

בתפילה, שירה וריקודים – גבעת שמואל חוגגת את יום ירושלים

גבעת שמואל ציינה את יום ירושלים בשלל אירועים וטקסים שנערכו במוסדות החינוך, בבתי הכנסת וברחבי העיר. במסגרת אירועים אלו, עיריית גבעת שמואל בשיתוף המועצה הדתית, קיימו תפילת הודיה חגיגית לכבודה של ירושלים, אשר התקיימה בחצר אולפנת גבעת שמואל, בהשתתפותם של ראש העיר יוסי ברודני, ראש המועצה הדתית יעקב רייכר ורבים מתושבי העיר.

מי שהוביל את התפילה החגיגית היה הרב שלמה גלרנטר מקהילת “לכו נרננה – קרליבך” גבעת שמואל, כשתזמורת מורחבת מלווה אותו ואת הקהל הרב בשירה ובניגון. לאחר התפילה החגיגית התקיימה הרקדה ושירה בציבור עם מיטב שירי ירושלים.

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני נשא דברים וסיפר על הקשר המיוחד שיש לו לירושלים: “מידי שנה ביום ירושלים, אני נזכר בטקס ההשבעה שלי כחייל צעיר בצנחנים, צועד יחד עם חבריי לנשק, ברחבות העיר העתיקה דרך שער שכם בדרכנו אל רחבת הכותל המערבי. בעודנו פוסעים באותן סמטאות בהן צעדו בגבורה משחררי ירושלים, שרנו גם אנו,  בעוצמה ובהתלהבות את מילות השיר ‘עם ישראל חי’.”

ראש העיר ברודני נושא תפילה. צילום: דוברות גבעת שמואל

“זה היה רגע מרגש ומכונן עבורי, בו הרגשתי את החיבור המיוחד בן 2000 השנים של העם היהודי, לירושלים הבנויה, כשהם נושאים בליבם את תפילה – “ותֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ בְּשׁוּבְךָ לְצִיּוֹן בְּרַחֲמִים”. איחודה של ירושלים מסמל יותר מכל את חזרתו של העם היהודי לציון, ואת האחדות בין החלקים השונים בעם. בעת הזו של מחלוקות ופירודים בעם, בין ימין ושמאל, דתיים, חרדים וחילונים – תושבי גבעת שמואל ניצבים בחוד החנית של אותו דו קיום ושילוב בין המגזרים וכולי תפילה כי ‘מציון תצא תורה’ ומכאן, תצא בשורת האחדות לכל הארץ”.

בניגוד לשנים קודמות בהן השתתפו באירועים אלפי מתפללים השנה הסתפקו בגבעת שמואל באירוע מצומצם יחסית עם ‘רק’ כמה מאות חוגגים כשלמתחם התפילה הורשו להיכנס רק בעלי תו ירוק וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

“אחרי שנה של הפסקה שבה לא נערכה תפילה המונית בגלל הקורונה שמחנו לחזור ולחגוג לכבודה של ירושלים ולכבוד איחודה של העיר שחוברה לה יחדיו. גם אם השנה עדיין נאלצנו לעשות זאת תחת מגבלות מסויימות, בעזרת ה’ בשנה הבאה נעשה זאת בלי מגבלות – בירושלים הבנויה” סיכם יעקב רייכר יו”ר המועצה הדתית גבעת שמואל את התחושות בקרב המשתתפים.

יו”ר המועצה הדתית יעקב רייכר וראש העיר ברודני. צילום: דוברות גבעת שמואל