Site icon מקומונט גבעת שמואל

גאווה לגבעה: המנכ”ל החדש של החברה למתנ”סים – תושב הגבעה טל בסכס

שר החינוך יואב גלנט ושר הדיגיטל הלאומי דוד אמסלם חתמו היום (ג’) על כתב מינויו של טל בסכס (45) תושב גבעת שמואל למנכ”ל החברה למתנ”סים. זאת לאחר שחברי הוועדה לבדיקת מינויים בכירים ברשות החברות הממשלתיות אישרה את המלצת דירקטוריון החברה למנותו.

ההחלטה על מינויו של בסכס התקבלה כחלק מהאסטרטגיה של החברה למתנ”סים לשים דגש על הטמעת יזמות, חדשנות וקידמה טכנולוגית כחלק אינטגרלי בעשייה חברתית וקהילתית ויצירת חיבורים וממשקים עם כלל השחקנים בשדה עבודתה של החברה ומרכזיה הקהילתיים ובהם המגזר העסקי והממשלתי.

קודם למינויו למנכ”ל החברה למתנ”סים כיהן בסכס כסמנכ”ל בכיר בקבוצת מילגם ומנהל חטיבת הפרויקטים בקבוצה ושימש כדירקטור במספר חברות. החטיבה תחת ניהולו שכללה ניהול של מספר חברות יזמה, הקימה וניהלה עשרות מכרזים ומיזמים עבור משרדי הממשלה, במגוון תחומים, בהיקפים גדולים ובפרישה ארצית. לבסכס שילוב של ניסיון משפטי, ביצועי וניהולי בכיר בתחומים המשיקים לעבודת החברה למתנ”סים ועם ממשקים מול הרשויות המקומיות, חברות עירוניות ומשרדי ממשלה וכן חיבורים רבים למגזר העסקי. לפני כן כיהן כמנכ”ל של מספר חברות ומשרד עורכי דין.

לדברי יו”ר החברה למתנ”סים אבי וורצמן, “החברה למתנ”סים הפכה מרכזית יותר ויותר במענה לצרכים הקהילתיים, חינוכיים וחברתיים של התושבים, לצד התרבות והפנאי. נחזק את בניית קהילות מקומיות ברשת ארצית ונפתח את תוכניות החברה המאפשרות לכל חבר בקהילה להיות ולהרגיש משמעותי ושייך. בנוסף, בשלה העת לקדם, כאסטרטגיה, את נושא הפיתוח הכלכלי, החדשנות והטכנולוגיה והחיבורים עם המגזר העסקי בדגש על אחריות תאגידית ושילוב הידיים עם הרשויות. הבחירה בטל תאפשר לנו לעשות את הקפיצה הזו הודות ליכולות התווית החזון הניהול וההנהגה ועומק תפישה אסטרטגית הנדרשים להוביל את החברה לפסגות ולשיאים שעוד צפויים לה.”

“אני מודה לדירקטוריון החברה ולשרים על האמון שניתן בי”, אמר בסכס. “זו תקופה מאוד מרתקת ומאתגרת עבור החברה הישראלית. קהילותינו בכל הארץ, בכל מגזר ובכל אוכלוסייה מתמודדות עם אתגרים לא פשוטים שזימנה לנו הקורונה, השלכותיה, וכן התקופה המתוחה האחרונה. החברה למתנ”סים תחת ניהולי תפעל על מנת לתת מענים לקהילות השונות ולקדם שיח והבנה. בה בעת אטמיע מרכיבי חדשנות, יזמות  וטכנולוגיה, העמקת השירות ופיתוח תוכניות חדשות למגוון אוכלוסיות ומגזרים  וכן אפעל להעמקת הקשרים עם המגזר העסקי, הממשלתי והרשויות בפרט.”

טל בסכס מנכל החברה למתנסים הארצית. צילום: באדיבות החברה למתנ”סים הארצית

טל בסכס נשוי ואב ל-4 המתגורר בגבעת שמואל; עו”ד ובוגר תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

החברה למתנ”סים היא חברה ממשלתית באחריות המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה ומהווה זרוע ביצוע של כלל משרדי הממשלה. החברה מנהלת כ-200 מרכזים קהילתיים וכאלף שלוחות בכ-160 רשויות בכל רחבי הארץ, בכל האוכלוסיות ובכל המגזרים ונותנת שירות למיליון וחצי תושבים. תקציבה עומד על קרוב למיליארד שקלים והיא מעסיקה כ-6,000 עובדים. החברה מפעילה תוכניות ומסגרות מגיל לידה ועד אחרי פרישה וביניהם מעונות יום, צהרונים, תוכניות לנוער, מרכזי השכלה ולמידה (מהל”ב), מרכזי הורות ומשפחה, “חוג לכל ילד” למגוון אוכלוסיות, תוכניות לשילוב ילדים, בוגרים ונוער עם מוגבלות בקהילה וכן תוכניות לאומיות כגון סל תרבות ארצי, תוכנית קרב בשיתוף עם העמותה לתפנית בחינוך מייסודה של קרן רש”י, תוכנית היל”ה לנוער בסיכון ומכרזים רבים נוספים.