Site icon מקומונט גבעת שמואל

גאווה מקומית – תעודות הוקרה לשלוש נשים פורצות דרך בתחום החינוך

בחמישי האחרון התקיים ערב הוקרה ייחודי לשלוש תושבות העיר, נשים פורצות דרך, כל אחת בתחומה, שזכו בשלושה פרסים יוקרתיים. פרופ’ פנינה קליין -על זכייתה בפרס ישראל בתחום החינוך. גב’ ש.שפרה -על זכייתה בפרס א.מ.ת בתחום תרבות ואמנות ופרופ’ שרית קראוס- על זכייתה בפרס א.מ.ת בתחום המדעים המדוייקים. כולן כאמור תושבות העיר.

את הערב כאמור קיימו עיריית גבעת-שמואל בשיתוף פורום נשים מובילות חינוך, פורום זה הכולל את נשות העיר, הוקם ברוח החשיבה החיובית ורואה בנשים תושבות העיר כוח מניע לעשייה ושינוי. הפורום הוקם ביוזמתה של הדר’ חדוה הייזלר, מנהלת אגף החינוך בעירייה, אל האירוע שהתקיים בבית העם שעוצב בערב זה באופן ייחודי וחגיגי, הגיעו כ-200 מוזמנים. את הערב, שעל הנחייתו היו אמונות נציגות פורום הנשים וד”ר הייזלר, לוו קטעי נגינה.

ראש העיר מר יוסי ברודני פתח את הערב, תיאר את פועלן של זוכות הפרס והוסיף :” אנו מוקירים בערב זה, שלוש נשים מיוחדות מאד אשר גאוותי הרבה נתונה לפועלן, הישגיהן ותרומתן, כל אחת בתחומה. וגם על כך שבחרו לחיות את חייהן בגבעת שמואל” .עוד פנה ברודני לנשים ואמר:” “העיר הזו מצדיעה לכן לא רק על בינתכן, כי אם גם על ההשראה שאתן מספקות.לא בּכְדי התכנס כאן הקהל המכובד הזה, רובו תושבים שבאו להצדיע לכן”.

בהמשך הערב תואר בהרחבה והוקרן סרט פועלן של זוכות הפרס, כל אחת בתחומה והתרגשות רבה נרשמה כשהנשים עצמן עלו לנאום. במעמד האירוע הוענקו לזוכות הפרסים, ע”י העירייה ופורום הנשים, תעודת הוקרה בליווי הספר “נשים ששינו את ההיסטוריה. הפתעה קטנה חיכתה להן כאשר בעמודו הראשון של הספר הופיעה תמונתן בצירוף הקדשה.

עוד על מקבלות הפרס:

פרופ’ פנינה קליין, זוכת פרס ישראל לחינוך לשנת תשע”א, תושבת גבעת שמואל, מן החוקרים הבולטים בעולם בתחום חקר החינוך לגיל הרך. פרופ’ קליין פיתחה מודלים לטיפוח והעשרה חינוכית, המתמקדים ביחסי הגומלין שבין הפעוט והמבוגר המשמעותי בחייו. מחקריה העוסקים בנושא ההתערבות המוקדמת בחינוך, הרימו תרומה חשובה לתחום זה, בארץ ובעולם. עבודתה של פרופ’ קליין משמשת ממשלות ומוסדות שלטון ברחבי העולם, ושיטותיה מופעלות כמודל למעורבות בחינוכם של אלפי ואולי אף מיליוני ילדים. צוותים ממדינות כגון וארה”ב, בריטניה, בלגיה, שבדיה, הולנד, נורבגיה ואף זימבבווה ואתיופיה, השתמשו במודלים שלה והתאימו אותם לצרכים החברתיים והתרבותיים המקומיים שלהם.

הגב’ ש. שפרה, משוררת, מתרגמת וחוקרת, מחלוצות היצירה השירית, תושבת גבעת שמואל מזה 25 שנה וזוכת פרס א.מ.ת לשנת תשע”א בתחום התרבות והאמנות.בערב הוקרה זה, אנו רוצים להודות לך על מפעל אישי, מונומנטלי ורב שנים של קירוב התרבות הקדומה באמצעות שירים המקשרים בין ה”כאן ועכשיו” של הישראליות, ובין שורשיו של המרחב השמי הקדום. שירתה של ש. שפרה תורגמה לשפות שונות, ויצירותיה המקוריות, וכן תרגומיה מפורסמים בכתבי עת ובמוספי ספרות יוקרתיים. כמו כן, לימדה ש. שפרה באוניברסיטאות שונות והינה חברת מערכת בעמותת “קשת החדשה”. עבודתה הגדולה ביותר של ש. שפרה, שאותה עשתה בצוותא עם פרופסור יעקב קליין, היא תרגום האנתולוגיה “בימים הרחוקים ההם”, משירת המזרח הקדום, מפעל אשר לו הקדישה 15 שנים מחייה. התרגום משפות המקור – שומרית ואכדית, נעשה כמעט ללא תמיכה מוסדית ומתוך הכרה בחשיבותו של המפעל להכרת שורשי העם היהודי. עבודתה של ש. שפרה זכתה אותה בפרסים רבים, בהם פרס ראש הממשלה, פרס אקום, פרס לאה גולדברג, פרס טשרניחובסקי, פרס עמיחי, פרס זאב ועיטור אנדרסן.

פרופ’ שרית קראוס, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן, היא כלת פרס א.מ.ת לשנת תשע”א לתחום המדעים המדויקים, בשותפות עם פרופ’ דוד הראל ממכון ויצמן. הפרס ניתן לה על תרומתה בתחום הקניית האינטליגנציה לסוכנים ממוחשבים ובפרט על פיתוח אלגוריתמים המנהלים משא ומתן הן עם בני אדם והן עם סוכנים ממוחשבים אחרים. לעבודתה ישנם יישומיים אזרחיים וצבאיים. אחד המקומות הבולטים בה מיושמים מחקריה של פרופ’ קראוס הוא בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג’לס, המהווה מטרה חשובה עבור טרוריסטים. פרופ’ קראוס ייסדה את תחום המחקר של מערכות אוטומטיות שנושאות ונותנות במקצועיות עם אנשים. במשך שנים היא פעלה כמעט לבד בתחום חשוב אך מאתגר זה, אולם לאחרונה מעורר הנושא עניין רב בקרב ארגונים כמו הצבא האמריקני ועבודותיה מהוות בסיס למחקרים שארגונים אלו מעודדים.

עוד על פורום נשים מובילות חינוך. פורום שהוקם לאחרונה:

מטרת הפורום היא יוזמה וקידום של פרויקטים חינוכיים וקהילתיים בגבעת שמואל, מתוך רצון להנחיל לילדינו חינוך טוב יותר המבוסס על ערכי אהבה, יושר שיתוף ואחווה, וכן לטעת בילדים ובהוריהם תחושת גאווה ושייכות לעיר. משתתפות הפורום הגיעו מתחומי עיסוק שונים, השקפות עולם מגוונות ומגזרים שונים, שאת כולם מאחדת מטרה זהה – נתינה ועשייה.