Site icon מקומונט גבעת שמואל

“גאים בגבעת שמואל” | סיכום אירוע הגאווה הראשון בגבעה

ביום שישי, טרם כניסת השבת, נערך אירוע הגאווה הראשון בגבעת שמואל ביוזמתם של תושבים ופעילים בעיר ובראשם תושב העיר אבי קלמה. האירוע נערך בסימן “קבלת שבת בסימן הסובלנות וקבלת האחר.”

לאירוע, שלדברי המארגנים תוכנן להיות קטן וסולידי הגיעו למעלה מ-300 איש. בקהל נראו בני כל הגילאים והעדות ובמיוחד בלטו, באופן מעורר הערכה, חובשי כיפות וכיסויי ראש רבים בקהל, באופן שהדגיש את מורכבות האירוע, דווקא בעיר בעלת רוב דתי.

נזכיר, כי שעות ספורות לפני ההפנינג, נערכה תהלוכת מחאה של מתנגדים תושבי גבעת שמואל אשר צעדו ברחובות שכונת רמת הדר עם שלטי “אבא+אמא = משפחה”.

אבי קלמה, יוזם ומארגן האירוע מספר: “פנתה אליי בהתרגשות רבה אשה דתית שעל ראשה פיאה ואמרה לי שגם הבן שלה הומו והיא כל כך אוהבת אותו וכל בני הבית מקבלים אותו באהבה והיא כל כך שמחה שמתקיים אירוע כזה בגבעת שמואל. היא הגיעה עם בתה למרות דוחק השעה לפני כניסת השבת. היא לא היחידה. היו עשרות דתיים, יחידים, זוגות ומשפחות מהמגזר הדתי שהגיעו ואני אומר להם תודה!”

בנאומו המרכזי בשיאו של האירוע אמר קלמה: “היום לפני 50 שנה בדיוק, בתאריך 28.6.1969 בבר קטן בניו יורק החל המאבק הלהט”בי. החלה מהפכה ששינתה את חייהם של מיליונים והם עשו היסטוריה! כשאמרתי לחברים שלי שאנחנו הולכים לקיים קבלת שבת גאה בגבעת שמואל הם היו סקפטיים. “אין סיכוי שזה יקרה” אמרו לי. אז הנה, אנחנו נמצאים כאן היום וזה קורה! גם אנחנו עושים היום היסטוריה! אנחנו חיים בחברה רב תרבותית, שלכל אחד יש מקום וכל אחד יכול לקיים את קבלת השבת שלו איך שהוא רוצה כי לקשת יש גוונים רבים. שאלו אותי כאן מספר אנשים “בשביל מה צריך מצעד או אירוע מיוחד לקהילה הגאה?”

אירוע הגאווה הראשון בגבעת שמואל. צילום: ארי סרור

“הנה התשובה: אנחנו צריכים מצעדים ואירועים מסוג זה כי אנחנו רחוקים מלהיות שווים. אנחנו צועדים בשביל שיראו אותנו באמת. כדי שהארוניסטים לא ירגישו לבד. שיהיה להם את הכוח לצאת מהארון. אנחנו צועדים כי מגיע לנו להתחתן פה. אנחנו צועדים כי אנחנו רוצים לחיות בלי פחד. בלי בושה. תראו כמה שיח היה כאן בימים האחרונים סביב האירוע החשוב הזה. בגבעת שמואל לא יהיה נער ולא תהיה נערה שיתביישו במי שהם.”

“אנחנו כאן היום כדי להגביר את המודעות בעיר ולדאוג שיהיה מענה לאותם בני נוער. אם זה בקו תמיכה, אנשי מקצוע שדלתם תהיה פתוחה, הסברה של ארגונים כמו איגי וחושן בבתי הספר, ולא רק להם אלא גם להורים שלהם. כי ברגע שהבן שלך יוצא מהארון אתה כהורה רק נכנס לארון. ואני בטוח שאותם הורים ישמחו לקבל את הכלים הנכונים להתמודדות. השנה מתקיימים מעל 40 אירועים שונים בכל רחבי הארץ ואנחנו היום מקיימים את אירוע המשפחות הראשון בסימן הגאווה, הסובלנות וקבלת האחר. אירוע שאומר שגם אנחנו כאן ולתמיד. לפני מספר שנים, יכולנו להיות הורים רק בחלומות שלנו. אילו לא היינו מביאים לתודעת הציבור ומנהלים שיח בנושא ונלחמים על זכויותינו זה היה נשאר עדיין בגדר חלום. אלא שהחלום שלי ושל עוד רבים מחבריי הפך למציאות ואנחנו בעלי משפחות. ומכאן אני רוצה לומר תודה לכל אותם החלוצים שלא הייתה להם הזכות הזו לחיות את חייהם כפי שהיו רוצים באמת. אנחנו נלחמים על זכויותינו כדי שלילדינו יהיה כאן עתיד טוב יותר. שוויוני יותר.”