Site icon מקומונט גבעת שמואל

קרבי זה הכי אחי-גבעת שמואל מובילה בשיעור הגיוס לצה”ל

גאווה גדולה לגבעת שמואל עם פרסום נתוני הגיוס בישראל. גבעת שמואל ניצבת במקום הראשון המשוקלל ובמקום השני בארץ באחוז גיוס לוחמים עם 56.1% ובשיעור היוצאים לקצונה עם 16%. בשיעור המתגייסות ניצבת הגבעה במקום ה27 עם 47.8%.

לראשונה מאז הקמתה ניצבת העיר גבעת שמואל במקום הראשון בשיעור הלוחמים המתגייסים לצה”ל תוך שהיא עוקפת את העיר מודיעין מכבים רעות שהובילה את הרשימה בשנים האחרונות.באחוז שיעור היוצאים לקצונה ניצבת גבעת שמואל במקום השני עם 16% כאשר במקום הראשון קרית אונו עם 17.6% ובמקום השלישי ראש העין עם 14.8%.גם באחוז הלוחמים שמייצרת גבעת שמואל היא ניצבת במקום השני עם 56.1% מרשימים לאחר ראש העין עם 58.1%.

חייל דתי בצה”ל. צילום עמיעד טאוב

בין הערים עם שיעור הגיוס הגבוה ביותר ניצבת גבעת שמואל במקום החמישי עם 89.4% גיוס לצה”ל לאחר הוד השרון, יהוד, נס ציונה ויבנה.נתון מרשים במיוחד כאשר משקלים את העובדה שהציבור בגבעת שמואל מורכב מחילונים ודתיים שלעיתים דוחים את הגיוס לצורך לימודים בישיבה או מתגייסים לשירות לאומי.

בשיעור המשוקלל של ערי המרכז ניצבת גבעת שמואל במקום הראשון (שיעור גיוס, 89.4, אחוז לוחמים 56.1 ואחוז היוצאים לקצונה 16) לפני מודיעין (שיעור גיוס, 89.4, אחוז לוחמים 55.6 ואחוז היוצאים לקצונה 13.4) וראש העין (שיעור גיוס, 85.3, אחוז לוחמים 58 ואחוז היוצאים לקצונה 14.8) עם זאת בכמות הנשים המתגייסות ניצבת גבעת שמואל רק במקום ה27 מבין ערי המרכז עם 47.8% מתגייסות ו-12.7% היוצאות לקצונה.

נושא הגיוס קרוב במיוחד לליבו של ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, שהשתחרר מצה”ל בדרגת רב-סרן ושימש כמ”מ בחטיבת הצנחנים. “אני מצדיע לבני הנוער שלנו הנפלאים וגאה בתושבי העיר שממשיכים להוביל ולתרום למדינת ישראל ולהצטיין בכל התחומים, אם בגיוס לצה”ל ולשירות הלאומי,בשירות מילואים ובאחוזי הזכאות לבגרות. מערכת החינוך העירונית שלנו, יחידת הנוער ומועדוני הנוער מקדמים כולם פעילויות שבצדן דגש על ערכים של אהבת הארץ, תרומה והתנדבות למען לקהילה ופעילויות הכנה לצה”ל. אין ספק שהפעילויות והערכים שסופגים בני ובנות הנוער שלנו הן בבית והן במסגרות אלה, תורמים רבות לבחירה של הילדים שלנו בהמשך חייהם”.

יוסי ברודני.גאווה לגבעה. צילום מוקי שוורץ