Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל אומרת: די לאלימות כלפי נשים בישראל

 היום חל יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים, שנקבע על ידי האו”ם במטרה להעלות את המודעות לתופעת האלימות כלפי נשים בעולם. בגבעת שמואל, כמו בערים המובילות בעולם, יציינו את יום המאבק הבינ”ל למניעת אלימות כלפי נשים בשלל אירועים.

כאות הזדהות, עיריית גבעת שמואל הצטרפה לקמפיין ההסברתי והאירה את בניין העירייה באורות אדומים. האור האדום מסמל את סימני האזהרה המעידים כי האלימות ממנה סובלות נשים רבות אינה נגע ייחודי לשכבות מסוימות בחברה או לתרבות מסוימת, אלא תופעה אוניברסלית, המאפיינת את כל שכבות הציבור והאוכלוסייה. אלימות היא חלק מתופעה חברתית רחבה שפתרונה באחריות כולנו.

בנוסף, ציינה העירייה את היום הזה באירוע הסברתי שהתקיים בהיכל התרבות גבעת שמואל במעמד ראש העיר יוסי ברודני ובהשתתפותן של חברות מועצת העיר. את הערב יזמו יועצת ראש עיר לקידום מעמד האישה מור יניב ויו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה מיכל נתנאל, בשיתוף יו”ר אמונה בגבעת שמואל חגית וייס וחוגי נשים נוספות העוסקות בקידום נשים. בערב התקיימה הצגה מרתקת של השחקן אלון מרגלית –” להכאיב וללטף”, שהינה הצצה לעולמו של גבר מכה והתהליכים המניעים אותו. שיא הערב היה סיפורה האישי והמצמרר של שרית אסייג, אישה אמנית שהצליחה לצאת ממעגל האלימות ולהתחיל חיים חדשים.

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני: “אני רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות למניעת אלימות בכלל וכלפי נשים בפרט. מדובר בבעיה חברתית קריטית – חוצה מגזרים ואוכלוסיות, הדורשת את התגייסותנו כחברה. הפתרון נמצא בידיים שלנו, תרתי משמע, ועלינו לעשות הכל כדי למנוע ולמגר אותה.”

 

נשות עיריית גבעת שמואל לובשות אדום לאות הזדהות ואמירת “די לאלימות כלפי נשים בישראל ובעולם”. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל
ראש העיר ברודני, חברות המועצה ומשתתפות ערב ההסברה. צילום: עיריית גבעת שמואל