Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל: אזהרות לפני קנס לתושבים שמנהלים מנייני חצר. העירייה: “חשש להתחשמלות וסכנת חיים”

תושבים זועמים לאחר שאמש חילקו פקחים של העירייה דו”ח ‘התראה לפני קנס’ למשתתפי ומנהלי מנייני חצר בגבעת שמואל שלטענתם “מהווים סכנה במזג האוויר החורפי”. תושב שקיבל דו”ח כעס: “העירייה לא מספקת פתרונות ולא תומכת – אבל לשלוח פקחים לפרק את הסככות לפני החורף זה הם יודעים לעשות”. העירייה: “הפיקוח רשם התראות רק במקרים בהם הרשתות ניתלו על עמודי תאורה עירוניים והיוו סכנה להתחשמלות”.

כבר חודשים רבים שתושבים בגבעת שמואל מתלוננים כי המועצה הדתית והעירייה לא משתפות פעולה ותומכות במנייני החצר באותה מידה בה הדבר נעשה בערים אחרות, ומאלצות אותם “להרים” התארגנות הכוללת תאורה, הקמת ציליות, אספקת סידורים ואביזרים ועוד וכל זאת באופן עצמאי ווולונטרי לחלוטין.

עתה, כשהחורף כבר ממש בפתח והשמש אולי פחות קופחת, אבל הגשם בהחלט מפריע, שלחה העירייה את פקחיה לאתר את מייסדי ומנהלי מנייני הרחוב, אשר הורו להם לפרק את הציליות שהרכיבו וזאת מכיוון שלטענתם חיבור הציליות לעמודי התאורה עלול להביא לידי התחשמלות מסכנת חיים.

מניין חצרות. (ארכיון).

“שמונה חודשים שתושבי העיר מתפללים ברחובות. שמונה חודשים שבהם העירייה והמועצה הדתית לא סייעו למתפללים ולא ניסו לסייע. שמונה חודשים שמצופה היה מראש העיר, מנכ”ל העירייה, חברי מועצת העיר ויו”ר המועצה הדתית לצאת לשטח ולראות אילו צרכים נדרשים לתושבים. אבל כנראה שהם מסודרים והם לא רואים את עצמם שליחי הציבור שלנו” התלונן עופר, תושב שכונת רמת הדר ואחד ממתפללי המניין סמוך לביתו ברחוב מנחם בגין.

דו”ח התראה שניתן לאחד התושבים. צילום: מתוך פייסבוק

עופר דווקא מסכים עם ההתראה של העירייה על הבטיחות ושמח על תשומת הלב, אבל קובל על הדרך בה הדבר נעשה ועל כך כך שבסופו של דבר – העירייה לא מייצרת פתרונות: “הבעיה אינה במכתב – כל מניין שהיה מקבל הודעה שיש בעיה בטיחותית, היה מתקן אותה במיידית. הבעיה היא בגישה. במיוחד בעיר כמו שלנו (“שכונה שכולם מכירים את כולם”). במקום לחלק מכתבי התראה שנותנים שעה לסדר משהו שהוקם כבר לפני שבועות, אפשר היה לפנות למניינים בצורה מכובדת ואפשר היה לשלוח צוות מהעירייה שיסייע לטפל בבעיות.

“יש מניינים שהשקיעו אלפי שקלים בכדי להקים סככות ולרכוש ציוד נלווה בזמן ש”פרוייקטור קורונה” שמינתה העירייה הציע סיוע בתפילות בכיתות בזמן שלכולם היה ברור שתפילה במקום סגור מסוכנת. התפילות ברחובות יהיו איתנו עוד חודשים רבים – עדיין לא מאוחר להתעורר שם למעלה ולדאוג לציבור לפתרונות.”

כן, גם על זה מתלוננים התושבים. לפני החגים מינתה העירייה, “פרויקטור לענייני בתי הכנסת לימים הנוראים”, בשכר, שכל תפקידו היה לדאוג לצרכיהם של מנייני החצרות ובתי הכנסת המאולתרים ולשמור איתם על קשר. אמנם לקראת החגים סייע ה”פרויקטור” למי שפנה אליו בציוד ואביזרים ככל שיכול היה, אך תושבים איתם אנו משוחחים טוענים כי הסיוע במשאבים היה דל, “ולא משתווה בכלל לסיוע שניתן בערים אחרות כמו פתח תקווה, רמת גן ואפילו גבעתיים”.

מעיריית גבעת שמואל נמסר: “מח’ הפיקוח בעירייה רשמה התראות בנושא רק במידה ורשת הצל חוברה לעמוד תאורה דבר שמסוכן מאד ויכול לגרום להתחשמלות במידה ועמוד התאורה ייעקר ממקומו כתוצאה ממזג האוויר החורפי”.