Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל בצמרת דו”ח החינוך בישראל

מנתונים שמפרסם היום משרד החינוך עולה כי גבעת שמואל ניצבת במקום טוב בצמרת מערכת החינוך בישראל עם 93.6 אחוזי זכאות לבגרות (מקום חמישי בארץ) ו 0.2 אחוזי נשירה (מקום שביעי בארץ).

מובילים בחינוך. משרד החינוך השיק הבוקר את פורטל ”שקיפות בחינוך” ובו הנתונים על התמונה החינוכית של תלמידי התיכון ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. גבעת שמואל ניצבת בצמרת הרשימות בפרמטרים השונים של החינוך.

בתחום הזכאות לגברות ניצבת גבעת שמואל במקום החמישי אחרי בית ג’אן תל מונד לב השרון ורמת השרון עם 93.6 אחוזי זכאות לבגרות ועלייה של ששה אחוזים מנתוני הזכאות אשתקד. על פי הנתונים משקיע משרד החינוך 19,523 ש”ח בכל תלמיד בגבעה. בתחום הנשירה ניצבת הגבעה במקום השביעי עם 0.2 אחוזי נשירה. באחוז המצטיינים נכללת גבעת שמואל בחמישייה הראשונה עם 17.4 אחוזים של תלמידים מצטיינים.

בנט בביקור בבית הספר מורשת נריה. צילום באדיבות: טלי אייכנוולד

שר החינוך נפתלי בנט אמר: “אנחנו מביאים בשורה גדולה לציבור ההורים בישראל ולציבור אנשי החינוך והחוקרים. היום השלמנו את המהלך של הרחבת השקיפות בחינוך. מערכת השקיפות שעלתה לאוויר פורסת בפני הציבור בישראל מסד רחב ביותר של נתונים. הם כוללים 21 מדדים המשקפים את העשייה הענפה והמכובדת של בתי הספר”.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני התייחס לנתונים ואמר:” גאווה גדולה וכל הכבוד לתלמידינו שמדי שנה ולאורך זמן מוצבים בראש טבלת הזכאות כמו גם באחוזי הגיוס לצה”ל ולשירות הלאומי ובהיקף ההתנדבות והחסד למען הקהילה, מה שמעיד על אוכלוסייה איכותית והורים המחנכים לערכים ולמצוינות. אציין שלא פחות מכך אני גאה לראות שגם באחוזי הנשירה מהלימודים אנחנו מהנמוכים ביותר % 0.2 . תחום החינוך והחינוך המשלים מוצב אצלנו בראש סדר העדיפויות, הלכה למעשה ואנחנו ממשיכים  להשקיע בו את מרב המשאבים תוך עידוד למצוינות. גם בשנת הלימודים הקרובה אנחנו מתחילים עם תכניות לימוד חדשות, תוספת שעות פדגוגיות ומסלולי מצויינות, שירות יום לימודים ארוך ועוד”.