Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל בצמרת מדד הזכאות לבגרות; אולפנת אמי”ת – בית הספר הערכי ביותר בישראל

גבעת שמואל מובילה בבקעת אונו ובישראל במדד אחוזי הזכאות ובציוני הבגרות • 96.5% זכאות לבגרות לעומת 69.7% בארצי • ציון של ממוצע 90.2 במתמטיקה 5 יח”ל לעומת 81.7 בארצי • ציון ממוצע של 92.8 באנגלית 5 יח”ל לעומת 87 בארצי

בגרויות החורף של שנת הקורונה עדיין בעיצומן, אך אלו שסיימו את הלימודים לפני כשנתיים, עדיין לא יודעים מה הממוצע העירוני שלהם, ואפילו לא הממוצע הבית ספרי. בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה למשרד החינוך על ידי התנועה לחופש המידע, ציוני הבגרות בערים נחשפו ומהם עולה כי גם השנה, ממשיכה גבעת שמואל לרשום הישגים חינוכיים משמעותיים ולשמור על מעמדה בצמרת הערים המובילות בחינוך, כבירת המתמטיקה של ישראל.

שיעור הזכאות לבגרות בגבעת שמואל עומד השנה על 96.5%, לעומת שיעור הזכאות הארצי העומד על 69.7%. כמו כן, גבעת שמואל מובילה גם את כלל הערים והישובים בארץ בשיעור הניגשים לבחינת 5 יח”ל בגרות במתמטיקה עם ציון של ממוצע של 90.2, לעומת 81.7 בארצי. גם בציון הממוצע לבחינת 5 יח”ל בגרות באנגלית רושמת גבעת שמואל הישג מרשים של 92.8 לעומת 87 בארצי ובציון ממוצע גבוה באזרחות של 83.6 לעומת 74.5 בארצי.

בנוסף, גבעת שמואל ניצבת גם בצמרת הערים המובילות בישראל, בשיעור בעלי תעודות הבגרות המצטיינת מתוך כלל הלומדים, עם שיעור של 39.4% לעומת 8.8% בארצי. בהקשר זה יש לציין גם את אולפנת אמי”ת גבעת שמואל, אשר דורגה בשנה האחרונה בצמרת התיכונים המובילים והמצטיינים בישראל וזכתה בדרוג הנוכחי של משרד החינוך כבית הספר הערכי ביותר של ישראל.

תלמידות אולפנת אמי”ת גבעת שמואל בבגרות חורף במתמטיקה
מנהלת האולפנה עם ראש העיר יוסי ברודני ומנהלת אגף החינוך אתי דהן. צילום: דוברות גבעת שמואל

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “כמידי שנה, מערכת החינוך שלנו בגבעת שמואל, ממשיכה להוביל ולהצטיין בפרמטרים רבים בתחום החינוך. ההישגים הלימודיים והחינוכיים שלנו הם תוצר של השקעה, התמדה ושיתוף פעולה פורה של צוות אגף החינוך של העירייה עם כל צוותי החינוך וההוראה בעיר, ההורים והמנהלים לאורך השנה כולה. ההצלחה שלנו נובעת גם מכך שבגבעת שמואל איננו משאירים אף תלמיד או תלמידה מאחור. אנו רואים כל תלמיד ותלמידה בעיר, עוקבים אחר ההישגים האישיים שלהם ומספקים להם תכניות אישיות לקידומם. בהזדמנות זו, אבקש להודות באופן מיוחד למנהלת האגף, אתי דהן, למנהלי בתי הספר, לצוותי הניהול, לגננות, למורים, לסייעות, למלווים בהסעות ולעובדים, על מסירותם, נחישותם ותרומתם למען הצלחתה של מערכת החינוך בעירנו גבעת שמואל כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות”.