Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת-שמואל בראש ערי ישראל: קודם היו אלה נתוני הזכאות לבגרות ועכשיו אחוזי הגיוס לצה”ל

את הדברים האלה אומר ראש העיר ברודני היום (א’), לאחר פרסום נתוני הגיוס לצה”ל, ונראה שבהחלט יש לו סיבה להיות גאה בנוער ובאוכלוסייה של העיר. ע”פ הנתונים מוצבת גבעת-שמואל במקום ה-6 מבין ערי ישראל באחוזי הגיוס לצה”ל ובמקום הראשון מבין כל ערי המרכז.

רק ביוני האחרון דירג משרד החינוך את ערי ישראל ע”פ אחוז הזכאים לבגרות, גם שם כיכבה העיר במקום הרביעי מבין כל ערי ישראל ושוב במקום הראשון מבין ערי המרכז עם 80.67%! זכאים לבגרות לשנת 2009, עלייה של 8% לעומת שנת 2008. בסוף השבוע האחרון פרסמו כל אמצעי התקשורת הארציים את נתוני הגיוס לצה”ל, ונראה שלעיר גבעת-שמואל ולתושביה יש הרבה סיבות לחייך, כאשר במקום ה- 6 מוצבת גבעת-שמואל עם 87.2% בשיעור הגיוס לצה”ל (מקום ראשון מבין על ערי המרכז). ראש העיר יוסי ברודני: “אני מברך את ילדינו וגאה בהם מאד. הנוער בגבעת שמואל הוא מהטובים והמובילים בישראל, הן באחוזי הגיוס לצה”ל והן באחוזי הזכאות לבגרות, מה שמעיד על אוכלוסייה מצויינת, משפחות שמחנכת לערכים ולמצוינות. לא בכדי אנו מציבים את החינוך, הפורמאלי והבלתי פורמאלי בראש סדר העדיפויות ומשקיעים בו את מירב המשאבים. חינוך הוא הבסיס להכל. בחודש שעבר הקמנו בעיר יחידת נוער עירונית ובהמשך ישיר לכך אנו מקיימים הערב את מליאת הפתיחה של מועצת הנוער העירונית שגובשה בשבועות האחרונים, אין ספק שזהו מהלך נוסף להשקעה בבני הנוער שלנו, בחיזוקם ובחינוכם לתרום ולהנהיג”.

כמי שהיה מ”פ בצנחנים מתייחס ברודני בכובד ראש גם לסוגיה הפחות מעודדת שחשפו נתוני הגיוס לצה”ל, על פיהם כמחצית מהמיועדים לגיוס בישראל לא מסיימים שירות צבאי מלא או שלא מתגייסים כלל. “אין ספק שמדובר בנתון מדאיג שאינו מחמיא לנו כחברה. הגיוס לצה”ל צריך להיות קודש הקודשים שלנו, זכות של כל אחד ואחת לשרת את המדינה. אנו בגבעת-שמואל נעשה ככל יכולתנו להמשיך ולהיות בצמרת הגיוס לצה”ל, זו גאווה גדולה לעיר ולתושביה”, דברי ברודני.