Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל הצטרפה: אומרים די לאלימות כלפי נשים!

מורן אטיאס

מורן אטיאס. מתוך סרטון הפייסבוק שפירסמה.

השבוע חל יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים. ובגבעת שמואל ציינו אותו באדום – סמל המאבק ובישיבת מועצה מיוחדת שדנה בנושא.

כמידי שנה בחודש נובמבר, חל יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים, שנקבע על ידי האו”ם במטרה להעלות את המודעות לתופעת האלימות כלפי נשים בעולם – אלימות מילולית, פיזית, נפשית, מינית וכלכלית.

בישיבת מועצת העיר שנערכה אמש התארחה צילית יעקובסון, תושבת גבעת שמואל ויו”ר עמותת “בת מלך” המעניקה סיוע נפשי ומשפטי לנשים דתיות-חרדיות הסובלות מהתעללות פיזית ונפשית ע”י בעליהן ונמצאות בסכנת חיים, שסיפרה על מקרים קשים בהם היא נפגשת, כולל בקרב תושבות ותושבים בגבעת שמואל שנראים ומתנהגים כלפי חוץ “כמוני וכמוכם”.

צילית נגעה בישיבה בהשפעות הקורונה גם בנושא האלימות במשפחה. “האלימות כלפי נשים, היא מגפה , בפרט היום שגברים נמצאים בחל”ת, או פוטרו, ואם היה לאותם נשים קשה גם כאשר הבעל מגיע בערב, על אחת כמה וכמה כאשר הוא נמצא בבית 24 שעות ביממה.”

ראש העיר ברודני ציין כי “נשים הסובלות מאלימות לא תמיד מוצאות את הכוח לצאת מהחושך אל האור. כאן מגיע התפקיד שלנו, של כולנו. לראות את הנורות האדומות, להיות ערניים, לא להסיט מבט, לא להגיד בדיעבד ש”הכתובת הייתה על הקיר”. לא להיות אדישים, כי אדישות הורגת. זה יכול לקרות אצל כולנו. זהו לא רק מאבק לזכותן של נשים לחיים בביטחון, זהו מאבק על דמותה של החברה שלנו, והוא של כולנו – נשים וגברים כאחד.

גם חבר מועצת העיר עדי גרוס הצטרף לדברים ושיתף בעמוד הפייסבוק שלו את הסרטון הכואב שצילמה מורן אטיאס ובו היא מקריאה דברים שכתבה לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז”ל שנרצחה השנה על ידי בן הזוג שלה.

בפוסט  כתב גרוס: “אסור לנו לשתוק לשום תופעת אלימות. צעקות הן אלימות מילולית. נקודה. אם את/ אתה מרגישים טיפה מאוימים, יש לכם כתובת, תמיד. מחלקת הרווחה. המשטרה. אפשר גם לפנות אלי. תתלוננו, אל תשתקו – שתיקה שווה מוות.

חבר מועצה נוסף שפנה לתושבים בעמוד הפייסבוק הוא משה קייקוב, שסיפר שכעו”ד לדיני משפחה הוא נתקל בלא מעט מקרים של גברים נורמטיבים, ואפילו משכילים, אנשי ספר ואקדמיה, שהנשים שלהן מספרות כי הם מתנהגים בביתם כמו חיות.

“הייתה לי לקוחה שהשמיעה לי הקלטות שבהן בעלה משך דקות ארוכות מקלל אותה מכנה אותה בשמות גנאי ואף מכה אותה” סיפר קייקוב והוסיף, “אלימות היא לא רק פיזית, היא גם מילולית , כלכלית. נשים לפעמים מרגישות בושה, אשמה, כשלון, פחד וכל אחד מאיתנו צריך לסייע לאותם נשים. אנחנו חייבים להגדיל ראש, להתעניין , יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, רק בא להזכיר לנו על התופעה, אבל האלימות לצערנו מידי יום במקום אחר”.

הבוקר הצטרפו לקמפיין ההסברתי גם בנות האגף לשירותים חברתיים של עיריית גבעת שמואל, אשר לבשו חולצות בצבע אדום, להעלאת המודעות והזדהות עם כל אותן נשים שעברו אירועי אלימות במהלך השנה הזו ובכלל וביקשו לחדד את המסר – “אתן לא לבד.יש מאחוריכן אלפי נשים וגברים. שתפו!”.