Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל: מבצע רחב היקף לעיקור וסירוס של חתולי רחוב

חתול רחוב. צילום: אביחי טבק

מטרת המבצע נועדה כדי לווסת את הריבוי הטבעי של חתולי הרחוב המשוטטים ולמנוע מהם סבל רב ומחלות הכרוכות בחיי הרחוב מנהל הפיקוח העירוני, שמעון ברוכים: “עיקור החתולים הכרחי לבריאותם של החתולים עצמם ולשמירה על איכות חייהם של התושבים.”

מחלקת הפיקוח העירוני של עיריית גבעת שמואל בשיתוף השרות הווטרינרי, יצאו השבוע למבצע רחב היקף נוסף לעיקור חתולי רחוב ברחבי העיר. מטרת המבצע נועדה כדי לווסת את הריבוי הטבעי של חתולי הרחוב המשוטטים ולמנוע מהם סבל רב ומחלות הכרוכות בחיי הרחוב ובמטרה לשמור על איכות חייהם של התושבים ולמנוע מטרדים רבים הקשורים בכך.

במסגרת המבצע שהתקיים, נאספו מרחבי העיר גבעת שמואל, חתולי רחוב לעיקור וסירוס במרפאות וטרינריות, אשר בנוסף להליך העיקור ו/או הסירוס יעברו בדיקה רפואית וחיסון  כנגד מחלת הכלבת. לאחר תקופת התאוששות של 24 שעות, יוחזרו החתולים למקום ממנו נלקחו, כאשר הם מסומנים בסימן המעיד שהחתול עוקר וסורס. עד סוף השנה יעוקרו כ-200 חתולי רחוב וחתולי חצר.

עובדי העירייה במבצע לעיקור וסירוס חתולי רחוב. צילום: דוברות

יש לציין כי ניתוח העיקור ו/או הסירוס, הינו ניתוח פשוט שאינו גורם לנזק או סבל לחתול ואף תורם לבריאותו ולאיכות חייו. חתולים מעוקרים/ מסורסים, סובלים פחות ממחלות ומגידולים סרטנים, רגועים יותר כלפי אנשים וחיים חיים ארוכים ובריאים יותר.

כמו כן, על מנת להמשיך לשמור על בריאות החתולים והתושבים, אנו מבקשים מהציבור להאכיל את החתולים רק במזון יבש בלבד,  בשעות בהן לא יוטרדו תושבי האזור והעוברים והשבים ולהשתמש רק בפינות האכלה שהוצבו על ידי העירייה לשם כך.

שמעון ברוכים, מנהל הפיקוח העירוני בגבעת שמואל

מנהל הפיקוח העירוני בעיריית גבעת שמואל, שמעון ברוכים: “עיקור החתולים הכרחי לבריאותם של החתולים עצמם ולשמירה על איכות חייהם של התושבים. מטרתו למזער את סבלם של החתולים הכרוך בחיים ברחוב ולהקטין את מספרם במקומות בהם הם יכולים להוות מפגע. הוא מקטין את קצב התרבותם, שומר על המארג האקולוגי ומשפר את איכות חייהם תוך הפחתה משמעותית של המטרדים הנגרמים לתושבים כתוצאה מנוכחות החתולים חסרי הבית”