Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל מצדיעה למתגייסיה

"אתם עומדים בפני גיוס לצבא הגנה לישראל – מרכז הקונסנזוס הלאומי. הצבא הוא כור היתוך, שם אין הבדל בין ימין ושמאל, אין הבדל בין דתיים וחילוניים, אין הבדל בין יוצאי אשכנז ליוצאי עדות המזרח, כולכם שווים ולכולכם מטרה אחת משותפת והיא – השמירה על הנכס היקר לנו מכל – מדינת ישראל. מי ייתן והשלום במהרה ישרור באזורינו ואתם תהיו חיילים של צבא השלום". כך פתח ראש העיר, זמיר בן ארי את כנס מתגייסים 2008 בגבעת שמואל. השנה כולל מחזור המתגייסים כ-300 בני נוער.

"אני יכול להיות גאה על האחוזים הגבוהים של המתגייסים אך מודאג מאוד מתופעת ההשתמטות ברמה הארצית לגיוס לצה"ל. אנו עדין נלחמים על קיומנו וזקוקים לצבא חזק. ההתגייסות לצה"ל הופכת אותנו לאזרחים טובים יותר שתורמים מעצמם למען כלל החברה. מהיום בו נולדתם קיוו הוריכם כי לכשתתבגרו לא יהיה יותר צורך להלחם, לא יהיה יותר צורך לשפוך דם בעבור קיומה ועצמאותה של מדינת ישראל.  גם אני שייך לדור של הורים שחלמו על שלום אמיתי עם שכננו, אך לדאבוני ולדאבון כולנו החלום התבדה. צה"ל ושאר זרועות הביטחון נאבקים יומם ולילה למיגור הטרור ובטוחני שיוכלו לו וימגרו אותו".

"ליוונו אתכם מהפסיעות הראשונות שלכם החל מגני הילדים ועד לסיום הי"ב ואנו נלווה אתכם גם בשירותכם הצבאי לכו לשלום וחזרו בשלום. אנו גאים בכם ואוהבים אתכם". הוסיף בן-ארי.

נציגת צה"ל, תושבת במקום, אל"מ רונית לב – ראש מחלקת מופ"ת בצה"ל: "ברגעים מרגשים אלו ורגע לפני שתעלו על המדים ותהפכו באחת לחיילים וחיילות מצטרפת אני לברכות הרבות ומאחלת לכל אחד ואחת מכם באופן אישי ולמשפחתו שירות קל ומוצלח, קחו איתכם את הצידה מבית, שמרו על המוסריות, הערכיות והאהבה אשר גלומה בכל אחד מכם – היו אחראים על דרככם ומעשיכם".

יו"ר האגודה למען החייל בגבעת שמואל – יצחק אלצור הצטרף לברכות: "האגודה למען החייל, מלווה את החייל בכל מקום בו הוא נמצא. אנו הקשר שלכם לצבא. בכל נושא, פניה או בקשה תוכלו להיעזר בנו. אנו לשירותכם. דעו לכם ושאו בגאון את הדגל כי אתם מחזור המתגייסים הראשון של העיר גבעת שמואל. העיר גאה בכם והיו גאים בעיר".      

בתום הברכות חולקו  לכל המתגייסים תיק גב ותיק רחצה שי מהעירייה.  

במסגרת התכנית האומנותית הופיע שי גבסו בליווי הרכב מוסיקאלי במיטב להיטיו מתקליטיו: הראשון "יום ועוד יומיים" ואלבומו השני "במקומי".

כיבדו בנוכחותם: מ"מ ראש העירייה – אברהם גולדברג, יו"ר הנהלת המתנ"ס אלי יהב ואישי ציבור הערב אורגן על ידי מחלקת תרבות ואירועים בעירייה בראשותו של אייל ג'ורג בשיתוף דוברת העירייה הגב' מירב בורשטיין ומחלקות העירייה השונות: הנדסה, בטחון, פיקוח, תברואה.