Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל מציינת את יום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני פתח את יום המחויבות הלאומי לזהירות בדרכים בגבעת שמואל בהצטרפות למשמרות הזה”ב בבית הספר “מורשת זבולון”, כשהוא לבוש אפוד זוהר פנה לתלמידים והורים שהגיעו לשער בית הספר, חילק חומר פרסומי ומחזירי אור ועודד תלמידים, הורים להצטרף למערך משמרות הזה”ב העירוני או להתנדב לפעילות אחרת הקשורה לנושא.

ראש העיר, יוסי ברודני : “בדרכים השינוי מתחיל בנו” זה המוטו שאני כראש עיר, כאב וכתושב אוביל בגבעת שמואל. המאבק בתאונות הדרכים אשר גובה קורבנות כמעט מידי יום, מחייב הירתמות של כל אחד ואחת. כחברה אנו נדרשים לשנות את תרבות הנהיגה ולעצב תרבות נהיגה בטוחה על מנת להפחית את מספר תאונות הדרכים ומספר ההרוגים”.

עם כניסתו לתפקיד, החליט ראש העיר להוביל מהלך אשר יעודד את ההתנדבות לנושא זהירות בדרכים במטרה לצרף/ לגייס מתנדבים חדשים למערך הפעילות העירוני ולהגיע עד סוף שנת 2009 לכ- 60 מתנדבים למשמרות הבטיחות בדרכים. כחלק מהמהלך שהתחיל השבוע , הצטרפו לראש העיר עובדי העירייה, עמדו בצמתים, מעברי חציה וליד שערי בתי ספר וחילקו חומרי הסברה. כמו כן, מתנדבים בני הגיל השלישי בשיתוף העמותה למען הקשיש אשר עומדים מידי בוקר בצמתים מרכזיים בעיר, סייעו אף הם בהסברה ובחלוקת חומרים נלווים.

במהלך השבוע החולף, כאשר השיא היה יום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים, התקיימה פעילויות חינוכית חווייתית והסברתית במוסדות החינוך בבתי ספר וגני ילדים. התלמידים צפו במופעים : “זהירות ואחריות”, “אופניים”, “הכביש כג’ונגל” ו”שרים ונזהרים בדרכים” ושמעו הרצאות על כללי הבטיחות במעבר חצייה, תוך כדי שימת דגש על חשיבות הבטיחות בחורף לעומת הקיץ כולל הצגת תמרורים חשובים להולכי רגל והסבר על כל אחד מהם. גני הילדים בעיר קיימו פעילות בשלושה תחומים והם : הליכה בטוחה – מסלול בטוח מהבית לגן וחזרה וחציית כביש – “ילד עד גיל 9 אינו חוצה לבד”. נסיעה בטוחה – שימוש נכון במושבי בטיחות ברכב. שעות פנאי – חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים, קורקינט וגלגיליות. כמו כן מקום בטוח למשחק. בנוסף, נערים מקידום נוער חילקו חומרי הסברה ב”קניון הגבעה”.

במהלך היום קיבל ראש העיר עדכון מפורט על הפעילות השנתית בנושא זה”ב מאסף כהנא – מנהל מטה זהירות בדרכים העירוני אשר ריכז וארגן את הפעילות ליום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים בשיתוף מחלקת החינוך, ונמצא בקשר ישיר עם מוסדות החינוך והנדסה ופועל לגיוס מתנדבים למשמרות זה”ב בעיר. כמו כן, מטה זה”ב בשיתוף מחלקת הדוברות וההסברה העירוני שקדו על הפקת חומרים פרסומיים : שלטי בד, גלויות , פליירים וכיוצ”ב עם המסר “השינוי מתחיל בנו”. עוד הוסיף יוסי ברודני : “כראש עיריית גבעת שמואל אני רואה צורך בהכנת תכנית אסטרטגית להגברת הבטיחות בדרכים באמצעות מערך הסברה להעלאת המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים ויאפשרו התמודדות עם הבעיה בדרך יעילה. כבכל שנה אנו מציבים מספר יעדים בנושאי בטיחות בדרכים כגון צמצום תאונות דרכים, פעילויות הסברה, איתור מוקדי סיכון לטיפול ועוד”.