Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל מתכוננת לירי טילים

לקראת תרגיל סביונים 2008 בבקעת אונו, התקיימה במהלך השבוע החולף בגבעת שמואל הדרכה של מל"ח, פיקוד העורף, שנועדה לשיפור המוכנות של עיריית גבעת שמואל לטיפול במצבי חירום. בחלק הראשון של הישיבה עובדי הרשות שמעו סקירה על איום הייחוס והשלכותיו, התנהגות אוכלוסייה במצבי חירום, תפקידי גופי הביטחון ומידע לציבור.

בחלק השני של הישיבה התקיים סיעור מוחות משותף בין המשתתפים. מפקד מחוז דן של פיקוד העורף, אלוף משנה צביקי טסלר, הציג תרחיש של מצב חירום בגבעת שמואל: ירי טילים ב-2 מוקדים בגבעת שמואל. חברי וועדת המל"ח העירונית, בהנחיית ראש העיר ויו"ר הוועדה התבקשו לתת מענים לתרחיש.

בישיבה השתתפו יו"ר ועדת מל"ח, ראש העיר זמיר בן ארי, יו"ר ועדת המשנה לפס"ח, מ"מ ראש העיר, אברהם גולדברג, רמ"ט ועדה, מזכיר העירייה, עו"ד מורדי קלפה, מרכז הועדה, קב"ט העירייה, דרור אייל ועובדי העירייה מחזיקי תיקים הייעודיים בועדות מל"ח. כמו כן השתתפו רמ"ט מל"ח מחוז איילון, אברהם הובר, מפקד פיקוד העורף מחוז דן, אלוף משנה צביקי טסלר, רמ"ט פס"ח מחוז מרכז, יעקב פלאצ'י, קצינת האוכלוסייה של פיקוד העורף מחוז דן, רס"ן סילבי זונשיין ונציגים נוספים של פיקוד העורף.

ראש העירייה, זמיר בן ארי פתח את הישיבה וציין כי "האיום האירני והסורי מהווה בעיה קיומית למדינת ישראל. למדינות אלה היכולת לשגר טילים גם למרכז הארץ. בל נשכח מה התרחש בקיץ שעבר – ירי טילים בלתי פוסק על צפון הארץ. גבעת שמואל נרתמה למאמץ המלחמתי ונתנה מענה למשפחות מנהריה. קלטנו למעלה מ-100 משפחות בגבעת שמואל וסיפקנו להם את כל צורכיהם במשך המלחמה, מעבר למתן מחסה. הדבר מחייב אותנו להיות ערוכים תמיד, גם במצבי רגיעה. הרשות המקומית בגבעת שמואל נותנת התייחסות מיוחדת לנושא ההערכות לחירום ושואפת להשתפר כל הזמן. תפקידה של העירייה ועובדיה ואני בראשם בשיתוף פיקוד העורף, מל"ח וגופי חירום והצלה נוספים הוא לתת את כל השירותים והצרכים על מנת להקל על התושבים בעיתות חירום. חשוב שתהייה תרגולת מערכתית ומוניציפאלית. יש לקחת את הנושא במלוא הרצינות. אני מאחל לנו שלא יקרה כלום והדבר יהיה בגדר תרגולות בלבד".

מפקד מחוז דן של פיקוד העורף, אלוף משנה צביקי טסלר, אמר: "גיליתי כי בגבעת שמואל יש הבנה ורצינות לנושא. כל בעל תפקיד חייב לוודא כי התיק בראשותו מעודכן. חייבים להקדיש את הזמן הנדרש גם לנושא חירום ולא להסתפק בתיאוריות".

אברהם הובר, רמ"ט מל"ח מחוז איילון, ברך את המשתתפים והודה על האירוח: "איום המלחמה לא הוסר לחלוטין. יש איום מכיוון סוריה, חזבאללה ואירן. מומלץ שהרשויות יכינו תוכניות מגירה לטיפול בתרחישים שעלולים להיות סבירים, גם בעיתות שגרה, על פי נתוני המקום מבחינה גיאוגרפית, מתקנים רגישים ועוד". במסגרת ההדרכה הציג רמ"ט פס"ח מחוז מרכז את תפקידי פס"ח בדגש על הכנת מרכזי פינוי/השהייה וקליטה. ראש העירייה הורה לקב"ט העירייה לקיים ישיבות פרטניות עם כל חברי ועדת המל"ח העירונית ולעדכן את התיקים שברשותם. "אני מתכוון לקיים ישיבה נוספת בעוד פחות מחודש עם כל חברי הועדה ולקבל עדכונים. חייבים להיערך בזמן. אנחנו כרגע במצב של 'זמן יקר'".