Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשיפת כלכליסט: גבעת שמואל מתכננת קירוי כביש 471 בעלות של מאות מיליונים

“כלכליסט” מפרסם הבוקר ידיעה מפתיעה, על פיה עיריית גבעת שמואל מקדמת בימים אלה תוכנית גרנדיוזית לקירוי כביש 471 (מכבית). לדברי דותן לוי, כתב כלכליסט, “הפרויקט של גבעת שמואל כולל קירוי של 900 מטר, סמוך לקטע “הרצועה השלישית”, לאורך הכביש החוצץ בין גבעת שמואל לקריית אונו”.

על פי התוכנית שמפרסם לוי הבוקר באתר כלכליסט, ופרטיה טרם הונחו בפני הציבור, חלקה המערבי של הרצועה מתחיל ממזרח לאוניברסיטת בר־אילן, בסמוך לאזור המשולש הדרומי, שבו פארק צמוד אל הכביש ומוקמת בו שכונת מגורים המשתרעת על שטח של 345 דונם וכוללת כ־2,000 דירות וכ־215 אלף מ”ר שטחי תעסוקה ומסחר.

תוכנית העירייה היא להקים מתחם תעסוקה נוסף בהיקף של כ־285 אלף מ”ר על פני 170 דונם, שההכנסות משיווק הקרקע שלו יכסו את עלות הפרויקט, הנאמדת במאות מיליוני שקלים.

עוד מציינים בכלכליסט כי לפי תוכניות התחבורה העתידיות של גבעת שמואל, בחלקה המזרחי של העיר יוקם מסוף שבו ייפגשו קווי המטרו m2 ו־m3 ושל הקו הסגול של הרכבת הקלה. על פי מדיניות מינהל התכנון, באזורי תעסוקה שבהם נגישות טובה לתחבורה ציבורית תקני החניה יהיו קרובים לאפס. עם זאת, העירייה תידרש לספק שירותי שאטלים בין התחנה לאזור התעסוקה.

קירוי הכביש במאות מיליונים. כביש מכבית-471. צילום: סימפלקס GIS

על פי הכתבה שפורסמה הבוקר, התוכנית כבר הוצגה לכמה גורמי תכנון, והיא זוכה לשיתוף פעולה מצד השכנה קריית אונו, אך טרם עלתה לדיון במחוז תל אביב של מינהל התכנון.

מלבד אישור המחוז, התוכנית תידרש לאישורים של כלל הגורמים הנוגעים לכך ובהם רשות מקרקעי ישראל ונתיבי ישראל וכן היא תידרש לעמוד במבחן הכלכליות. על פי הערכות, תנאי מרכזי לאישור התוכנית יהיה הפעלת קו המטרו, וזה מיועד לפעול במקרה האופטימי רק בעוד כעשור.

לדברי ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, “יוזמה זו, כמו גם יוזמות נוספות שעיריית גבעת שמואל מקדמת בימים אלו, נועדו להבטיח את המשך פיתוח העיר, לצד שמירה של איכות החיים הגבוהה הקיימת כיום בגבעת שמואל”.

“עוד שטחי פיתוח, עוד שטחים ירוקים”. יוסי ברודני. צילום: עיריית גבעת שמואל

ברודני ביקש להרחיב על חשיבות הפרוייקט ומשמעותו לפיתוח העירוני הקיים והעתידי. “ב- 30 השנים האחרונות, מדינת ישראל מתאפיינות בסלילה, בשדרוג ובהרחבה של אוטוסטרדות וצירי תנועה ארציים. המגמה הזו יצרה גבולות הרמטיים לערים, מה שיוצר להלן גבולות מצירות ומגבילות את מגמות הפיתוח של כל עיר ועיר.”

“כביש 471 הינו כביש שנבנה מלכתחילה ככביש משוקע בקטע שבין גבעת שמואל לקרית אונו, ובחלקו כבר מקורה. יצירת המשך לקירוי הקיים, מתאפשר בקלות יחסית לכבישים אחרים ארציים, הנמצאים בתכנון קירוי, וזאת כאמור על מנת לתת מענה ופתרון לבעיות רבות – עוד שטחי פיתוח לעיר, עוד שטחים ירוקים לעיר, ביטול מגבלות אקוסטיות וסביבתיות הנובעות, שיפור איכות המגורים הסמוכים לכביש ועוד.” הוסיף ברודני.

“תכנון קווי המטרו בסמוך לאזור זה, יכול להוות המנוע לפרויקט. אנו בגבעת שמואל מסתכלים תמיד קדימה, במטרה לזהות מוקדים בעלי פוטנציאל לשיפור ולחיזוק העיר כדי להבטיח לתושבינו מענה ומתן שירותים עירוניים באיכות מיטבית וגבוהה וברוח זו נמשיך לפעול” סיכם ראש העיר את דבריו למקומונט גבעת שמואל.