Site icon מקומונט גבעת שמואל

גיבורה אמיתית: קצינת הקשר שסייעה בחיסול מחבלים

קצינת הקשר סגן במיל' לין, גבעת שמואל
סגן במיל’ לין מגבעת שמואל. קרדיט: דו”צ.

קצינת הקשר, סגן במיל’ לין מגבעת שמואל סייעה בחיסול חוליית מחבלים במלחמת חרבות ברזל. היא ניצלה מהטווח ממסיבת הטבע ברעים, התגייסה למילואים, הקימה תשתית תקשובית מאפס במינימום זמן לגדוד מילואים מתפתח, ולקחה חלק בלתי נפרד במבצע סיכול מחבלים.


סגן במילואים לין, בדיוק חזרה מהטיול הגדול בהודו ונסעה ביום שישי ה-6 באוקטובר למסיבה במדבר יחד עם חברות, שהתרחשה במקביל למסיבת ה”נובה” וה”סיידאק” הגדולות והמתוקשרות. “חבר טוב שלי היה דיג’יי באחת המסיבות הגדולות, והזמין אותנו לנסוע לקראת השחר למסיבה שלהם לרקוד.”

“בשעה 6 בבוקר בערך, ראינו כמה יירוטים בשמיים. לא שמענו כלום, הכל היה רועש ממוזיקה של מסיבות. לא ייחסתי לזה חשיבות, אני כבר רגילה למצב של התכתשויות מול עזה ואמרתי לעצמי ‘בסדר, אז עוד סבב רקטות’.”

בשעה 6:30 יצאה עם חברתה במכונית לכיוון מסיבת הנובה, כאשר קיבלה טלפונים בהולים מחבריה:” אל תגיעו לפה, יש טילים, טווחים פה באנשים.”

לין מתפנה מהאזור יחד עם חברתה, ומגיעה הביתה. “אין לי דרך לתאר את מה שעבר לי בגוף ברגעים האלו,” היא משתפת. “אני ידעתי שטווחים שם באנשים, שיש לי שם חברים, ולא עונים לי. בכיתי בכי תמרורים, זה אי וודאות נוראית. היום אני יודעת בדיעבד שכמה נהרגו.”

כבר באותו היום לין הוקפצה לבסיס, בתור קשר”גית בגדוד המילואים של גבעתי אשר נמצא תחת החטיבה הסדירה. “הגדוד שלנו ממש רחב ומגוון. מטרתו לסייע לכוחות הסדיר של החטיבה בעתות חירום, לתת מענה במה שצריך, גם אם זה בלחימה, ברפואה, שינוע, אבטחה של משימות ועוד,” מסבירה לין.

סגן במיל’ לין מגבעת שמואל. קרדיט: דו”צ.

הגדוד, שהתחיל לקבל משימות כבר מיום שבת, נדרש למענה תקשובי מלא בזמן מאוד קצר. “לפניי לא היה תקן קשר”ג לגדוד כלל. בעזרת החיילים והנגד שלי, הצלחנו להרים את הכשירות התקשובית לתפקוד מלא, לחבר את המערכות והכלים לחירום ולהכין אותן ללחימה, וגם ללמד את אנשי המילואים שאינם בקיאים בטכנולוגיות ב-100% כיצד להשתמש בהן. זה היה ועודנו אתגר לא קטן.”

לין נזכרת בימי הפעילות הראשונים:” שתי פלוגות מהגדוד, המג”ד והסמג”ד היו מהכוחות הראשונים שהגיעו לקיבוץ בארי. קצין המבצעים שלנו חטף כדור בלח, אנשים שם מתו. מאוחר יותר משימתנו הייתה פינוי פצועים וגופות. אלו מראות שלא יוצאים מהראש.”

אחת המשימות בהן לין תרמה הייתה משימה לסיכול מחבלים שקיבל הגדוד. את המעטפת התקשובית, מכשירי הקשר, כלי הפיקוד והשליטה והציוד פעלו בכשירות מלאה בזכותה ובזכות צוות החיילים שאיתה. סמג״ד גדוד המילואים, רס״ן במיל׳ אביב יצחקי מספר: ״בלעדיה זה לא היה קורה. היא הובילה את כל המערכת תקשוב של הגדוד. קשר”ג זה תקן שעד היום לא היה קיים אצלנו.. היא הקימה הכל מאפס.״

“שמחה להיות כאן ולשרת, גם כשקשה, להגן על הבית ולתרום למדינה שלי. עם ישראל חי, אנחנו ננצח!”