Site icon מקומונט גבעת שמואל

גיבורי הקורונה הקטנים: “מכבי” מעניקה תעודות הצטיינות לילדים שעוברים בדיקות קורונה

יוזמה יפה של צוותי מכבי שירותי בריאות בגבעת שמואל ובערים נוספות במחוז המרכז של “מכבי” שמעודדים ומרגיעים את הילדים הנאלצים לעבור בדיקות קורונה, ומעט לחוצים מהסיטואציה באמצעות חלוקת תעודות מיוחדות. חני כהן אלגאווי, מנהלת מעבדות במחוז המרכז ואחראית הפרויקט: “במהלך התקופה זיהינו כי ילדים רבים מביעים פחד ומצוקה מהבדיקה והחלטנו שעל התגברותם על החששות  תינתן תעודה מיוחדת שתוכיח עד כמה הם גיבורים היכולים להתגאות בעצמם”.

בחודשים האחרונים בוצעו במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות אלפי בדיקות קורונה, כחלק מהמאבק בנגיף.  בין הבדיקות הרבות בוצעו עד כה מעל 16 אלף בדיקות קורונה לילדים עד גיל 15, במהלכן זיהו הדוגמים כי במקרים רבים ההורים והילדים הביעו חשש מוגבר מביצוע הבדיקה שעשויה להיות  לעיתים מציקה ולא נעימה. החשש של הילדים התבטא בצורה של בכי ואף רתיעה והסטת הראש בזמן שהדוגם מנסה לבצע את הבדיקה. על מנת לעודד את הילדים, להקל על החששות מצדם ומצד ההורים החליטו ביוזמת ראש מחוז המרכז הגב’ דבורה חסיד למצוא פתרון שיאפשר את ביצוע הבדיקה במהירות וביעילות.

תעודות הצטיינות להרגעת הילדים. צילום: מכבי שרותי בריאות

בכל עמדה במחוז אליה מגיעים הורים וילדים, לאחר ביצוע הבדיקה מקבלים הילדים תעודה המעידה על התגברותם על החשש , אומץ הלב שגילו ומדבקת  “אני גיבור”, שהופכת עבור הילדים למקור גאווה. גם ההורים שמתלווים לילדים שמחים ומברכים על הפעילות, במקרים מיוחדים גם ההורים עצמם מקבלים תעודה על אומץ לב.

לדברי חני כהן אלגאווי, מנהלת המעבדות במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות ואחראית הפרויקט “במהלך החודשים האחרונים, אנו עדים במהלך ביצוע בדיקות הקורונה לחששות גדולים מצד ילדים מתהליך הבדיקה. החששות המובנים של הילדים גורמים לא פעם למצב לא נעים בו הדוגם נדרש לבצע את תהליך הדגימה תוך התנגדות מצד הילד בזמן שהוריו מנסים להרגיע את חששותיו  ולעודד אותו. כדי למנוע מצבים כאלה החלטנו לייצר לילדים אווירה נעימה ולגרום להם לגאווה מעצם היותם גיבורים שהתמודדו עם פחדיהם. אנחנו שמחים לראות שהפרויקט אכן מצליח ומקבל המון תגובות חיוביות מצד הורים וילדים רבים.”

דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות הוסיפה: “אנחנו גאים לעמוד לצד חברינו בכל גיל ובכל מצב. הרצון לספק מענה שיעודד את הילדים לבצע הבדיקה,  נבע מתוך הצורך שזיהינו בשטח ומתוך מטרה להעניק שירות מהיר, יעיל וכמובן אנושי על פי הערכים שמכבי שירותי בריאות חורטת על דגלה.