Site icon מקומונט גבעת שמואל

גיטרה לילדים – איך לא “ליפול בפח”?

הילד שלכם רוצה לנגן? אתם רוצים שהילד שלכם ינגן? שתי האופציות עובדות מעולה גם בשבילכם וגם בשביל הילד. תחביב כמו נגינה על גיטרה גם תורם להתפתחות האישית של הילד בכל כך הרבה מובנים, וגם נותן לכם ההורים ראש שקט, תעסוקה נעימה לילד, וידיעה שהוא עושה מה שהוא אוהב. 

איך לא תיפלו בפח?

הנה כמה דגשים שיש לקחת בחשבון בזמן שאתם קונים גיטרה לילדים, כדי להבטיח שלא יפילו אתכם בפח:

מחיר – המחיר עבור גיטרות לילדים הוא נמוך יותר מאשר מחיר גיטרות לבוגרים מכל מיני סיבות שעליהן נפרט. אין צורך להשקיע למעלה מ 400 עד 500 שקלים עבור גיטרה לילדים. לרוב, גיטרה של ילדים תהיה זהה לגיטרה של נגנים מתחילים מבחינת מחיר ואיכות.

גודל – גודל הגיטרה מאוד חשוב ויש לשים דגש עליו. ילדים עד גיל 6 – 7 יצטרכו גיטרה בגודל 1/2 , גילאים בוגרים יותר ועד גיל 11 – 12 יצטרכו גיטרה בגודל 3/4 , ילדים מעל גילאים אלה יקחו גיטרות בגודל מלא. אבל גם כאן יש לשים דגש על נוחות הילד. ייתכן ולילד שלכם נוח שהיא קטנה יותר מאשר מה שמתאים לגיל או לגודל שלו. בחירת גיטרה קטנה יותר ממה שנהוג היא בסדר, אבל בחירת גיטרה גדולה יותר תקשה על חווית הנגינה של הילד.

סוג – הסוגים מתאימים לילדים יהיו או גיטרה קלאסית או גיטרה חשמלית. למה לא גיטרה אקוסטית? גיטרה אקוסטית היא קשה מאוד לנגינה מכמה סיבות, גם בגלל מיתרי המתכת וגם בגלל גובה המיתרים. מצד שני, גיטרה חשמלית גם עם מיתרי מתכת, אבל אין צורך ללחוץ על המיתרים בצורה נוקשה כדי לקבל צליל. גיטרה קלאסית היא בעלת שלושה מיתרי מתכת ושלושה מיתרי ניילון, כניסה נוחה לנגן המתחיל. בנוסף, לרוב מיתרי המתכת בגיטרה קלאסית יהיו דקים יותר מאשר בגיטרה אקוסטית. לכן, הגיטרות אותן תבחרו לילד שלכם יהיו או חשמלית או קלאסית. קחו בחשבון שעבור גיטרה חשמלית תשלמו יותר (תצטרכו לרכוש מגבר).

מקום – חשוב להבין שמכירת גיטרה לילדים הוא לא דבר פשוט יותר מאשר מכירת גיטרות רגילות, אלא קשה יותר. ולכן, אם אתם חושבים שאת הגיטרה לילד שלכם תמצאו במקום לא מקצועי, אתם טועים. התאמת הגיטרה לילד שלכם, בהתאם לגודל כף הילד, צוואר הגיטרה, נוחות ותקציב מצריך איש מקצוע שיהיה נוכח לילדכם. את זה תוכלו למצוא אך ורק בחנויות סאונד והגברה מקצועיות, ולא באף דוכן סורר בקניון.

צילום: מרכז הסאונד
בחירת גיטרה לא מתאימה

אנו בטוחים שאתם עדיין לא קניתם את הגיטרה אם אתם קוראים את המאמר הזה. אתם בוודאי נרגשים מאוד ולהוטים כבר לצאת לרכוש את הגיטרה הראשונה שלכם. אבל שימו לב, רכישת גיטרה לא תואמת לילד יכולה להוביל לסלידה מנגינה, בזבוז כסף, ויותר גרוע מזה, בזבוז פוטנציאל שיש לילד. אם אתם רוצים להיות בטוחים שהגיטרה מתאימה לילד, הנה כמה דברים שתוכלו לבדוק בעצמכם ללא עזרה מאיש מקצוע.

צוואר גיטרה – אם תסתכלו בזווית מכיוון ראש הגיטרה, תוכלו לבחון אם צוואר הגיטרה הינו ישר או עקום. אם הוא עקום בצורה קיצונית, מדובר על גיטרה חובבנית שלא כדאי לכם לרכוש. אם צוואר הגיטרה ישר, או מעט עקום, הוא מתאים לכם.

מיתרים – אם אתם בוחרים לרכוש גיטרה חשמלית, שימו לב שהמיתרים לא חלודים. אם הם חלודים בקשו להחליף אותם או מומלץ אפילו לבחור בגיטרה אחרת. מיתרים שנשארים חלודים יותר מדי זמן פוגעים באיכות הכלי עצמו, לא רק בצליל.

גובה גיטרה – שימו לב שבזמן ישיבה, הגיטרה לא עוקפת את גובה הכתף של הנגן, ככה תבחנו אם הגיטרה מתאימה לגודל של הילד שלכם. נסו לפרוט מעט על הגיטרה, ונסו למקם את היד על צוואר הגיטרה במקומות שונים כדי לבחון את יכולת התמרון והאם היא נוחה לכם.

צילום:מרכז הסאונד
מסקנות

גיטרה לילדים קונים אך ורק ממקום מקצועי, ישנם מספר דברים שתוכלו לבחון בעצמכם אודות הגיטרה, אבל זה לא מספיק, דרוש איש מקצוע כאשר מדובר על גיטרה לילדים. זה לא בעיה למצוא איש מקצוע, תוכלו להגיע לחנות סאונד והגברה ומייד איש מקצוע ייצמד אליכם. אם הילד שלכם מתכנן ללמוד אצל מורה לנגינה שאתם סומכים עליו, תוכלו גם לקבל ייעוץ ממנו. הכי חשוב, עשו את הבחירה הנכונה – רק ככה הילד יתמיד בנגינה.

המדריך באדיבות: מרכז הסאונד – יבואני גיטרות למתחילים ולמקצוענים.