Site icon מקומונט גבעת שמואל

“גלאי העשן הציל חיים”

במהלך השבת האחרונה פרצו שתי שריפות בדירות בגבעת שמואל, בשתיהן מוטיב זהה של שריפה במטבח אך הבדל מהותי בין שתי השריפות: בשריפה הראשונה הותקן בדירה גלאי עשן ואילו בדירה השנייה לא הותקן והאירוע הסתיים בנס ללא נפגעים.

סמוך לשעה 12:00 התקבלה במשל”ט 102 של מחוז דן הודעה מאזרחים בדבר צפצוף של גלאי עשן בדירה בבניין מגורים ברחוב פיקסלר בעיר, אשר בהמשך התברר כי הייתה ריקה מדיירים.

לוחמי האש אשר הוזעקו למקום בפיקוד מפקד המשמרת רשף סאפי אבו רוקון, הגיעו תוך זמן קצר למקום, פרצו את דלת הדירה וזיהו כי אכן שריפה קטנה פרצה במטבח, הלוחמים כיבו את הדליקה במהירות וסרקו לאיתור לכודים בדירה. כאמור, בני המשפחה לא היו במקום וערנות השכנים אשר שמעו את הגלאי העשן מנעה נזק כבד.

צילום: תיעוד מבצעי, כבאות והצלה מחוז דן

מספר שעות מאוחר יותר, בסמוך לשעה 19:00 הוזעקו שוב לוחמי האש, הפעם לבניין מגורים ברחוב ז’בוטינסקי בישוב. הפעם שכנים הבחינו בעשן היוצא מהדירה כבר בשלב מאוחר בהתפתחות השריפה.

לוחמי האש הגיעו למקום, הבחינו בעשן הרב ונאלצו לפרוץ את הדלת ולכבות את מוקד השריפה במטבח. בפעולות הסריקה לאיתור לכודים בדירה איתרו הלוחמים את בעל הדירה שישן וכלל לא היה מודע לשריפה

לדברי גורמים במערך כיבוי האש, במידה והיה מותקן בדירה גלאי עשן אשר היה מתריע עם פרוץ השריפה, הדייר היה מתעורר ומתחיל בפעולות כיבוי ראשונות, יתכן ואף היה מכבה את הדליקה ללא כל התערבות של לוחמי האש.

שני האירועים הסתיימו ללא נפגעים בנפש.