Site icon מקומונט גבעת שמואל

גמילה מהתמכרויות עושים עם איש מקצוע

בעוד שליצור תלות ולהתמכר זה דבר קל מאוד, ולעיתים קורה לנו תוך כמה שבועות בודדים, הרי שלהיגמל זה לא קל, אפילו לא קל בכלל. גמילה מהתמכרויות, גופניות או נפשיות, דורשת הרבה מאוד אנרגיה, את אותה אנרגיה שהייתה חסרה מלכתחילה ובגלל חסרונה מצאנו את עצמנו מתמכרים מלכתחילה, ואז עוד קצת, מעבר, כדי לצאת מהבור שכרינו סביבנו.

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אתם או מישהו שאתם אוהבים נמצא בתוך בור ההתמכרות, ואתם מתחילים להבין כי לבד, הוא לא ייצא משם. יותר מזה, לצאת מהתמכרות גם עם עזרה שאינה מקצועית זה דבר שגובל בבלתי אפשרי. נכון, יש כאלו שהצליחו, אך בעולם כה אינטנסיבי, הגמילה ללא איש מקצוע זה דבר שגובל בבלתי-אפשרי, ואף סוג של התאכזרות עצמית.

תהליכים שונים לצורך גמילה מהתמכרויות שונות

ההתמכרות שלכם היא רק שלכם, ייחודית לכם, ממש כמו האופי שלכם. נכון, החומר זהה, ותסמיני הגמילה הגופניים עלולים להיות דומים למדי. מי שמכור לקוקאין, יסבול ככל הנראה מתופעות לוואי ידועות מראש בתהליך הגמילה שלו, וכך גם מי שמכור להימורים יסבול מתופעות אחרות ידועות מראש. השאלה היא איך אתם תעברו את זה, והתשובה תתגלה רק בזמן אמת.

מסיבה זו גמילה מהתמכרות דורשת ליווי מקצועי של אנשים שיודעים מה הם עושים, אנשים שעברו הרבה תהליכי ליווי מגמילה, ויודעים כיצד להגיב בזמן אמת לתהליך האישי שלכם, תוך הבנה של השלב והמקום שלכם בתהליכי הגמילה הידועים.

צילום: PIXABAY

גמילה יכולה להיות ממגוון רחב של חומרים,, חלקם בכלל חומרים חוקיים לחלוטין:

גמילה מסמים

שלא כמו אלכוהול ותרופות מרשם, הרי שהסמים הם מכה עולמית קשה, חומרים ממכרים ומזיקים, לנפש ולגוף האדם, ואינם חוקיים לשימוש. מצב זה לא רק הופך את האדם למכור, סובל וכואב, אלא גם לעבריין, והתחושה שמגיעה עם כך היא קשה עד מאוד. הגוף והמיינד דורשים את השימוש בחומר, אך חלק בתוכנו יודע כל הזמן כי זה לא בסדר, לא תקין, ואף לא חוקי.

הסכנה הכפולה והשיח הפנימי המאתגר הופכים את ההתמכרות לקשה עוד יותר, לעיתים בלתי נסבלת, אך עם זאת מדובר בהתמכרות וכמה שהיא קשה, הרי קשה לעצור. גמילה מהתמכרות דורשת מכם לעשות צעד חשוב של כבוד עצמי, לבקש, ולקבל תמיכה, אוהבת, מקצועית ונחושה.