Site icon מקומונט גבעת שמואל

דאגתם לתרום השנה? כך תדעו אם מגיע לכם החזר במס

תרומה וחישובים שקשורים בהחזר מס הם שני נושאים שהולכים ביחד יד ביד. על מנת לעודד תרומות לעמותות או נזקקים מציעות רשויות המיסים של המדינה שהתרומה תירשם כהוצאה מוכרת.

בסיומה של שנת המס מבוצעים חישובים שונים אשר בסיומם יכול רואה החשבון או מי שאמון על ניהול ספרי החשבונות להוסיף את סכום התרומה לרשימת ההוצאות של העסק, בדומה לכל הוצאה אחרת שנחשבת להוצאה מוכרת. כך קטן באופן משמעותי ההפרש בין ההכנסות של העסק לבין ההוצאות שלו ובבואו של פקיד השומה לבצע בדיקות האם העסק שילם יותר מס מהדרוש – הרי שייתכן מאד שיווצר מצב שבו מגיע לעסק החזר מס רק בזכות אותה תרומה. בדיוק בשל סיבה זו יש לא מעט עסקים אשר מנצלים את ההטבה המשמעותית הזאת ודואגים לתרונות לעמותות על פי הצורך.

איך יודעים למי לתרום, כמה ומתי?

אין ספק שתרומה כספית אפשר להעביר בכל שלב של השנה. יחד עם זאת, נוצר מצב שבו הרבה מאד עסקים ממתינים לסיום השנה ומבצעים הערכה גסה של המאזן שלהם, זאת על מנת להבין היכן הם נמצאים על הסקאלה שבין אפשרות להחזר מס לבין תשלום חסר שגם התרומה לא תעזור בו. יחד עם זאת, עסק שמנהל את הספרים שלו בצורה נכונה, נבונה ועדכנית והרישומים בו עדכניים כל הזמן – מנהל החשבונות או בעל העסק בעצמו אפילו יידעו בדיוק מה המצב שלהם ולקראת סוף השנה ימצאו את העמותה או את הגוף לתרום לו. מדובר בסכומי כסף נכבדים מאד שמצד אחד יירשמו בספרי החשבונות כהוצאות מוכרות אך כמובן שאין עוררין על העזרה האמיתית שסכומי כסף אלה יכולים לסייע לעמותות או לגופים אשר עוזרים לנזקקים לאורך השנה כולה.

קרדיט: CANVA

עידוד התרומה והחזרי המס

כיום זה ידוע ורווח בעולם העסקים והרבה מאד בעלי עסקים לא מוותרים על הסיפוק הגדול שיש בתרומה, בעיקר אם היא גם מסייעת להם במספרים שיוצגו בספרי החשבונות ובהחזר המס שהם עשויים לקבל. יש עסקים שתורמים דרך קבע לאורך השנה כולה ויש גם כאלה שמשלבים בין תרומה כספית של סכומים נכבדים לבין תרומה של הקהילה, כלומר ארגון ימי התנדבות של העובדים ותרומה של זמן העבודה לטובת אותו גוף או עמותה. כך עסקים גדולים ובכלל זה חברות וארגוני ענק משלבים את עצמם ואת העובדים שלהם בקהילה, הם מכירים דרכים נוספים לתרום, נחשפים לאנשים אחרים ולמצבי חיים מאתגרים וללא ספק מדובר בעניין שבו כל הצדדים יוצאים ממנו נשכרים. בסיומה של שנת המס ידוע ומקובל להוסיף את סכומי התרומות לרישומי המיסים וכך ליהנות מסיכוי גבוה להחזר מס משמעותי.