Site icon מקומונט גבעת שמואל

דור העתיד: 1,000 תלמידים מגבעת שמואל נבחרו להשפיע על עתידה של העיר

אלף תלמידים ותלמידות מגבעות שמואל נבחרו לבחון, להציע ולהשפיע על עתידה של העיר במסגרת האקתון שערף אגף החינוך. ראש העיר יוסי ברודני: “תפקידנו כמקבלי החלטות הוא לזמן לתלמידים במות ללמידה על תחומית, כאזרחים מעורבים ופעילים התורמים לשיפור איכות החיים”.

תהליכי שיתוף ציבור מתקיימים בעיריית גבעת שמואל מידי שנה, בתחומים שונים וביחידות שונות, ככלי מרכזי ביצירת איכות חיים גבוהה בעיר. השבוע, החליט ראש העיר להרחיב את השיתוף גם לתלמידי מערכת החינוך בעיר במסגרת “האקתון”

בו השתתפו כ-1000 מתלמידי העיר, במטרה  לקיים סיעור מוחות ולהפיק פתרונות יצירתיים וחכמים לאתגרים השונים איתם מתמודדת העיר במישור הכלכלי, החברתי, התכנוני, הסביבתי וכמובן באתגר החינוך, שהוא המרכזי והחשוב להכשרת דור העתיד של העיר והמדינה.

האקתון הינו אירוע תחרותי, שמטרתו ליצור פתרונות חדשים ויצירתיים לאתגרים שונים, תחת לחץ זמן. בהאקתון מתחרות קבוצות מעורבות, ועליהן לחשוב על רעיון יצירתי שעומד בתנאי האתגר. אבל הרעיון זה רק הצעד הראשון. הקבוצות צריכות לפתח הדגמה או מסמך המפרט את הרעיון, ובסופו של דבר להציג אותו בפני צוות שופטים, שבוחנים את הפתרונות  והצוות עם הניקוד הגבוה ביותר מנצח – ובדרך כלל זוכה גם בפרס.

משתתפי ההאקתון עם ראש העיר. צילום: דוברות גבעת שמואל

בהאקתון שהתקיים היום בתיכון גבעת שמואל, השתתפו ראש העיר יוסי ברודני, מנהלת אגף החינוך אתי דהן, מנהלת התיכון חנית אלון סויסה, סגניתה מירב בליסה, מנהלת חטיבת הביניים קארן בוקובזה, צוותי החינוך וההוראה של התיכון ותלמידי כיתות חטיבת הביניים.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “גבעת שמואל היא ללא ספק עיר שאחד הישגים הגדולים והבולטים שלה הוא החינוך. אולם, יש לזכור כי צמיחתה של מערכת החינוך איכותית, מתקדמת ומובילה, אינה נמדדת רק בהישגים לימודיים, אלא גם בעשייה חברתית ואזרחית למען הקהילה והמדינה. אני רואה ערך חשוב במעורבות בני הנוער ובשיתופם בחשיבה, בקבלת החלטות ובביצוען בנושאים שונים. שיתופם כשווי זכויות בשיח החינוכי, יוצר כר פורה לקידום צורכי הקהילה ותורם למוכנותם לתפקד כאזרחים מעורבים ופעילים בעתיד”.