Site icon מקומונט גבעת שמואל

דיאטה- תה ירוק, גרין סלים ועוד, האמנם?

(צילום: באדיבות אתר pixabay)

לתה הירוק מייחסים תכונות מועילות לבריאות ולדיאטה כיוון שיש בו מרכיבים טבעיים בריאים כמו פוליפלונים בשם קטצ’ינים שהם למעשה חומרים נוגדי חמצון רבי השפעה, וחומרים אחרים הנקראים מאתילקסנטינים המגבירים את קצב חילוף החומרים ומדכאים תיאבון. גם בתוספי דיאטה כמו גרין סלים, טונלין, סלימקס, קרניטין ותוספים אחרים ניתן למצוא מרכיבים טבעיים הכוללים חומרים נוגדי חמצון ורכיבים חיוניים המעודדים שריפת שומנים והפחתת התשוקה לפחמימות וסוכרים. לכן, כדאי לדעת כי תה ירוק ותוספי מזון איכותיים מסייעים לדיאטה אך כמובן שיש לשלב את הדיאטה עם שינוי בהרגלי האכילה, הקפדה על תזונה נכונה ומאוזנת ובשילוב פעילות גופנית.

חומרים נוגדי חמצון הוכחו כיעילים לדיאטה

מחקרים רבים נערכו בשנים האחרונות כדי לבדוק האם חומרים נוגדי חמצון אכן מסייעים להפחתת אחוזי השומן בגוף. ראוי לציין מחקר שהתפרסם לאחרונה בעיתון המדעי Obesity, במחקר זה נעשה ניסוי על עכברי מעבדה שחולקו לשתי קבוצות שקיבלו מזון עתיר בשומנים. קבוצה אחת קיבלה במזון תוספת של חומרים נוגדי חמצון המכונים EGCG ונמצאים בתה ירוק ובתוספי מזון ודיאטה מובילים בעוד קבוצת הביקורת קיבלה את אותו המזון ללא EGCG. תוצאות המחקר מוכיחים מעל לכל ספק כי EGCG הפחית את ספיגת השומן וסייע למניעת השמנה.

זירוז קצב חילוף החומרים

בנוסף, במחקרים קליניים נוספים נתגלה כי מרכיבים טבעיים כמו קונג’אק, גואר גאם ופולי קפה ירוק מסייעים לזירוז קצב חילוף החומרים ולהפחתת התשוקה לפחמימות ומתוקים. בתוספי תזונה ודיאטה מובילים כמו גרין סלים, קונג’אק מבית דיאט פארם ותמצית קפה ירוק של סופהרב יש מינון מושלם של חומרים נוגדי חמצון שהוכחו במחקרים רבים כי ניתן להפחית כ- 20% ממשקל הגוף ללא שינוי מהותי באורח החיים. עם זאת, חשוב להדגיש כי כדי לשמור על דיאטה מאוזנת ובריאה לאורך זמן ועל מנת להבטיח משקל גוף תקין יש להקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית.

תחושת שובע

בתה ירוק ובתוספי דיאטה איכותיים ישנם רכיבים טבעיים התורמים לתחושת שובע. כדאי לשתות מספר כוסות תה ירוק במהלך היום ולשלב כמוסות של תוספי דיאטה המכילים חומרים יעילים לתחושת שובע. החומרים משפיעים ישירות על מרכז הרעב והשובע הממוקם במוח וזה משדר לשאר חלקי הגוף תחושת שובע התורמת להפחתת התיאבון, ומכאן הדרך קצרה להשלת קילוגרמים עודפים. חשוב לבדוק כי לא קונים תוספי דיאטה או תיונים של תה ירוק עם חומרים משלשלים אלא רוכשים תוספים איכותיים שתורמים לתחושת שובע באופן טבעי ולכן התועלת שלהם לדיאטה רבה.

תוספי מזון לדיאטה

בבתי המרקחת ובחנויות הטבע הנמצאים בפריסה ארצית רחבה ניתן למצוא מדפים עמוסים בתוספי מזון המכילים חומרים כאלה ואחרים. כמו כן, המדפים עמוסים במוצרי תה המבטיחים דיאטה מהירה ושריפת שומנים. שוק תוספי המזון בארץ הולך ומתרחב, ומדובר בתעשייה משגשגת המגלגלת מאות מיליוני שקלים בשנה. לכן, עליכם לזכור כי תהליך הרזיה מוצלח דורש מוטיבציה גבוהה ועליכם להאמין כי תצליחו להשיל קילוגרמים עודפים. מומלץ לבצע דיאטה עם ליווי מקצועי של דיאטנית. כמו כן, חשוב לקבל תמיכה מהסביבה הקרובה על מנת להצליח להתמודד בכבוד עם האתגר הדורש סבלנות עד שרואים תוצאות. עליכם לזכור כי רק שילוב נכון של תזונה נכונה, תוספי דיאטה, תה ירוק ואורח חיים בריא יאפשרו לכם להשיג את יעדי הדיאטה שהצבתם לעצמכם.