Site icon מקומונט גבעת שמואל

דיור מוגן לחיות את החלום

לא מעט אנשים אשר מגיעים לגיל השלישי, נדרשים להתמודד עם השאלה: האם עליהם להמשיך להתגורר בביתם ולא פעם לסבול מבדידות ושעמום, או שמא כדאי להם לעבור למקום נוח ובטוח יותר, אשר יספק להם את כלל הצרכים שלהם בגיל זה. מכיוון שלא תמיד בני המשפחה הקרובים יכולים לספק לאותם הקשישים את צרכיהם, הרי שחשוב מאוד שכל אדם מבוגר ימצא לעצמו את מקום המגורים האידאלי, אשר יספק להם עזרה וכן, פעילויות רבות, העשרה וחברה, אשר יסייעו להם להעביר את השנים היפות בחייהם בצורה הטובה והנעימה ביותר שיכולה להיות.

מה חשוב לדעת על דיור מוגן

כאשר מדובר על דיור מוגן, מדובר על כינוי למרכז מגורים הרלוונטי עבור קשישים. מרכז המגורים הנ”ל לרוב יכלול בו מבנה גדול אשר ישמש למקום מפגש, חוגים והעשרה עבור הקשישים המתגוררים בו ומבנים המצויים סביבו אשר משמשים לצורך מגורים של הקשישים. בדיור מוגן ניתן למצוא שירותים מגוונים עבור הקשיש כגון: צוותי רפואה, סיוע סוציאלי, חדר אוכל, פעילויות תרבות כגון: סרטים, חוגים שונים, פעילויות ספורט כגון: חדר כושר ולפעמים אפילו בריכה וכן, שירותי ניקיון ואבטחה של המתחם. דירות המגורים אשר מציע דיור מוגן לקשישים הינן דירות איכותיות ומאובזרות הכוללות בהן: מטבח, סלון וחדר שינה.  דיור מוגן רלוונטי בעיקר עבור קשישים עצמאיים באופן מלא או באופן חלקי. קשישים סיעודיים אשר דורשים עזרה משמעותית לרוב לא יוכלו להתגורר בדיוק המוגן אלא בבית אבות סיעודי אשר מספק בין היתר לקשיש גם מטפל סיעודי.

כל היתרונות שבדיור מוגן

דיור מוגן. תמונה: pexels

לדיור מוגן יש מגוון יתרונות אשר בגינם כדאי לקשישים לבחור בהם על פני המשך מגורים בבית:

  1. כל קשיש מתגורר בדירה משלו, אשר מאובזרת ומרוהטת אשר מספקת את כלל הצרכים של הקשיש
  2. מכיוון שבדיור המוגן מתגוררים לא מעט קשישים, הרי שכל קשיש זוכה לחיי חברה פעילים ויכול להתחבר לדיירים בעלי תחומי עניין משותפים ועוד
  3. דיור מוגן מספק לכל דייר בו מגוון רחב של פעילויות וחוגים. כל דייר יכול למצוא בדיוק את החוגים המתאימים לו ואת הפעילויות שמסבות לו נחת
  4. ניתן לארח בדיור המוגן את בני המשפחה בנוחות ובאיכות. כל קשיש יכול להרגיש מארח עצמאי ולארח את קרוביו בביתו הפרטי

אין ספק שדיור מוגן מהווה כיום את הפתרון האידאלי עבור כל אדם שמגיע לגיל השלישי ומעוניין להמשיך לחיות את חייו כרגיל מחד, אך מאידך, בסביבה בטוחה ונוחה עבורו. בדיור המוגן כל קשיש מרגיש בטוח ויודע כי הוא יוכל לקבל טיפולים רפואיים מיידים במקרה הצורך או כל סיוע אחר שהוא יזדקק לו. אך מעבר לכך, הדיור המוגן מספק לקשיש חיים מלאים ופעילים, אשר גורמים לכל קשיש הנאה, נחת ושמחה רבה.