Site icon מקומונט גבעת שמואל

דיור מוגן: למי מתאים?

כאשר מדברים על דיור לבני הגיל השלישי מיד עולה המחשבה על בית אבות או מוסד טיפולי אחר. נושא הדיור לבני הגיל השלישי תפס תאוצה משמעותית בעיקר בזכות העובדה שתוחלת החיים עולה מידי שנה וכך נוספים עוד ועוד קשישים למעגל. על מנת לתת פתרון אמיתי לאוכלוסיית גיל הזהב נכנס כל הנושא של דיור מוגן המתאים במיוחד לאוכלוסייה זו.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן הוא בעצם מוסד או מסגרת המתאימה באופן ספציפי לקהילת בני גיל הזהב. מסגרת הדיור המוגן צריכה לספק לקשישים החיים בה את כל הנדרש בהתאם להסכם שנחתם בין הדייר לבין הנהלת הבית.

בשונה מבית אבות, דיור מוגן הוא מוסד פתוח בו הדיירים קובעים את סדר היום שלהם. הנהלת הבית אינה מתערבת ואינה מחייבת את הדיירים בלוח זמנים כזה או אחר. שוני נוסף שקיים בין בית אבות לבין דיור מוגן הוא כל הנושא של הסטנדרט בו בנוי בית דיור מוגן. בתי דיור מוגן בנויים בסטנדרט ממש גבוה, התחושה היא של בית מלון. הדיירים חיים בבית ואילו הנהלת הבית מחוייבת לתת מענה לצרכים שלהם.

למי מתאים דיור מוגן?

כאמור, דיור מוגן הוא בית לבני הגיל השלישי ובני גיל הזהב. הדיור המוגן, למעשה, מתאים בראש ובראשונה לקשישים בגיל ה- 65 פלוס. בנוסף, המסגרת מתאימה בעיקר לקשישים עצמאיים לחלוטין, כאלה שאינם צריכים תמיכה של מטפל או קרוב אחר וזאת בעיקר בזכות העובדה שבדיור מוגן הדיירים הם אלו שקובעים את סדר היום שלהם.

צילום: pixabay

הקשישים החיים בבית הדיור המוגן חיים בחיי קהילה לכל דבר ועניין. הם מבלים יחד, עושים פעילויות ספורט ביחד, יצירות, סדנאות וכדומה. כל זאת על מנת למלא את סדר היום שלהם על מנת לחזק את תחושת המשמעות שלהם

שרותי רפואיים בדיור מוגן

מאחר והדיירים בבית דיור מוגן הם קשישים ואנשים בגיל בוגר מאד, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבגיל זה צצות מחלות, קיים קושי פיזי ותחושות של בדידות ודיכאון עולות לא פעם. לכן בתי דיור מוגן חייבים לתת מענה בנושא הרפואה. בתי דיור מוגן רבים מחזיקים מחלקה קטנה של רפואה בכל מתחם בית. מחלקה זו אמורה לתת מענה ראשוני לקשישים החיים בבית כגון עזרה ראשונה, אבחון, בדיקות, הפניות, מעקב, מרשמי תרופות וכדומה.

לסיכום

בתי דיור מוגן הם פתרון מעולה לבני הגיל השלישי, הם נותנים פתרון מקיף לקשישים ודואגים בצורה איכותית לסדר יום מעניין. בנוסף, בתי דיור מוגן רבים החלו במסלולים שונים של תשלום על מנת להנגיש את התשלומים לקהל רחב יותר וכן על מנת לפתוח את מוסדות הדיור הוגן לקהל רחב יותר.