Site icon מקומונט גבעת שמואל

דיסגרפיה- אבחון קשיים בכתיבה

דיסגרפיה הינה לקות למידה אשר באה לידי ביטוי באופן ספציפי על ידי קושי בכתיבה. הלקות תחילה לבוא לידי ביטוי כבר בגיל הגן אך היא בולטת בעיקר בתחילת בית הספר היסודי כאשר הכתיבה הופכת לחלק משמעותי יותר בתהליך הלמידה ובחיי היום יום. בכדי לאתר ולזהות כי אכן מדובר בדיסגרפיה יש לבחור מבין מספר מכוני אבחון העוסקים בתחום. אבחון מדויק ומקצועי הוא הצעד הראשון אל עבר התמודדות נכונה עם הקושי.

איך ניתן לזהות דיסגרפיה?

דיסגרפיה הינה בעיה אשר המקור שלה הוא נוירולוגי והוא מקשה הן על ילדים והן על מבוגרים בכל תהליך למידה מכל סוג שהוא. הפגיעה הנוירולוגית משפיעה גם על המערכת הקוגניטיבית וגם על המערכת המוטורית מה שיציג בפועל מספר קשיים שונים ביניהם: כתב יד לא קריא, גודל אותיות שאינו נורמטיבי, כתיבה איטית מאוד, חוסר סדר, שגיאות כתיב מרובות ועוד.

כאשר קשיים כאלו ואחרים מתגלים יש לפנות לאבחון מקצועי על מנת לבחון כי מקור הקושי הוא אכן דיסגרפיה. המטרה של אבחון מסוג זה הינה גם לאתר את מקור הקושי מצד אחד וגם להתאים לו את הטיפול הנכון והמדויק אשר יקל עליו בעתיד.

במרבית המקרים, מי שישלחו את התלמיד לאבחון יהיו המורים בבית הספר אשר יזהו את הקשיים במהלך הלמידה, בזמן מבחנים או אפילו בזמן פעילויות חברתיות. האבחון יתבצע על ידי בעל מקצוע כמו פסיכולוג או מאבחן דידקטי ובמהלכו הילד יבחן במספר נושאים ברמות קושי שונות.

אבחון מדויק ונכון יעזור לילד לצמצם את הפערים אותם הוא צבר במהלך השנה או השנים, יחזיר לו את תחושת המסוגלות שלו על ידי חוויות הצלחה וכמובן יחזק לו את הביטחון העצמי.

מכוני למידה- הדרך היעילה לאבחון וטיפול בדיסגרפיה

תפקידם של מכוני האבחון אינו מסתיים בזיהוי ואיתו הקושי או הבעיה בלבד. לרוב יינתנו לאחר האבחון גם המלצות כיצד מומלץ וכדאי לטפל בקשייו של הילד. כיום, מומלץ עד מאוד לחפש אחר מכון אשר לוקח את הנושא צעד אחד קדימה ואף מספק את אפשרויות הטיפול כבר אצלו. ישנן מגוון רחב של שיטות טיפול המיועדות להתמודד עם כל לקות למידה. התאמת הטיפול באופן מדויק לקשייו של הילד תאפשר לו לצמוח קדימה. מכון זרחין המנוהל על ידי מיכאל זרחין מציע שיטת טיפול ייחודית וחדשנית. בעזרת ניסיון של שנים רבות והיכרות אישית עם עולם לקויות הלמידה גם הילד שלכם יוכל למצוא את עצמו ברמה של הכיתה.