Site icon מקומונט גבעת שמואל

דירות למכירה למשקיעים – כל מה שצריך לדעת על הנושא

צילום: מאגר

על פניו, שוק הדיור הישראלי, כמעט ולא מאפשר קיום של תהליכי השקעות בנכסי נדל”ן. בה בעת, ככל ויש ליותר ישראלים הון להשקעה והם מכירים את העוצמה של שוק הדיור, כך גם עולה הדרישה לרכישות של דירות למכירה בתחומי ההשקעות. ונכון, בהחלט מדובר על תהליך סבוך, מלא בחוקי מיסוי ומאתגר לגמרי. אבל, בסופו של יום, מצליחים המשקיעים להגיע לכדי רווחים נאים ובלבד שהם הביאו את כלל האלמנטים של תהליך הרכישה בחשבון, ולקחו החלטות מושכלות וראליות בצורה הוגנת.

איך לבחור דירות למכירה למשקיעים?

כדי לבחור דירות למכירה למשקיעים, אתם נדרשים להסתכל על התמונה הגדולה והרחבה יותר, מאשר בעת חיפוש דירות למכירה לזוגות צעירים. ולכן, חשוב:

  1. להבין מה הם אזורי הביקוש – אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מחזיקים בנכס, אם אין לו ביקוש מצדם של שוכרים בשוק. ככל והנכס נחשב אטרקטיבי יותר, אמנם מחירו גבוהה יותר. אבל, גם הסבירות שתצליחו להשכיר אותו ולהביא תשואות גבוהות מההון, רק הולכת ועולה.
  2. למצוא מקורות מימון איכותיים – על אחת כמה וכמה אם אין לכם את כלל הכסף לרכישה של נכס להשקעה. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם, משלמים על נכס חדש ואז מגלים שהבנק לא מאשר לכם את ההלוואות או שיש לכם קושי להביא לשולחן את כלל הכספים לרכישה, ואתם מאבדים את הנכס ברגע האחרון.
  3. למפות את ההחזר של ההשקעה – החזר ההשקעה, חייב להיות מתוכנן בקפידה, על בסיס מחיר השכירות הממוצע של הנכס ועל בסיס ההשקעה שלכם. ככל וזמן ההחזרה קצר יותר, כך הנכס הוא מניב יותר.
  4. לנתח את אופי התשואה באזור ההשקעה – על מנת שתוכלו להבין מה היא ההכנסה אותה אתם עתידים לקבל, חשוב למפות את התשואה לאורך שנים. ישנם מודלים כלכליים מדויקים שיכולים לעזור לכם בתהליך, אבל אתם צריכים להבין איך לנצל אותם כאשר אתם מחפשים דירות למכירה.

הרווח העתידי שלכם – הוא עניין של תכנון נכון בהווה

בתור רוכשי דירות, החשיבה שלכם היא כמובן על איכות החיים, על היכולת לענות על צרכי המשפחה ועל העלות הכלכלית של דירות למכירה אבל, המשחק משתנה לגמרי, כאשר אתם לא רוכשים נכס בו אתם עתידים לגור. בדירות להשקעה, יש צורך להסתכל על הפרטים הקטנים של הנכס ( אחרת לא יגיעו שוכרים). אבל באותה המידה חשוב לבצע ניתוח מוקפד של הנתונים הפיננסים, על מנת להבין האם מדובר על השקעה שיכולה להניב פירות איכותיים לטווח הארוך. ואם אין לכם את כלל הידע הדרוש לביצוע עבדת המחקר הזו, אתם צריכים לפנות לעזרתם של מומחים בתחום, שיכולים לעזור לכם ולקבוע ביחד אתכם האם זו היא ההחלטה הנכונה לכם, בעת זו.