Site icon מקומונט גבעת שמואל

דעה: הכביש החדש בגבעת שמואל יהפוך את הבוקר של כולנו לסיוט

תנופת הפיתוח העוברת על גבעת שמואל בשנים האחרונות כוללת בניית שבילי אופניים חדשים, מבני ציבור ואף הרחבת והוספת כבישים המחברים את גבעת שמואל לערים השכנות. תושב הגבעה, אלון תבור, חושב שלא תמיד כל הנוצץ זהב ושבניית הכביש החדש עליה פורסם השבוע – עלולה להיות בעוכרינו

לאחרונה, פרסמה עיריית גבעת שמואל בכלי התקשורת השונים מידע בדבר תנופת פיתוח מערך הכבישים בגבעת שמואל. מה ההישג הגדול תשאלו? להלן תוכן ההודעה: “מועצת העיר אישרה את תקציב פרויקט המשך סלילתו של רחוב הנשיא (מהכיכר החדשה בצומת הרחובות הנשיא -בגין –הסיבים) ועד לחיבורו עם רח’ דרך רבין בפ”ת. מדובר בכביש הקבוע בתכנית המתאר ובתכנית האב לתחבורה של גבעת שמואל”.

הכביש החדש בין גבעת שמואל לפתח תקווה. תמונה: דוברות גבעת שמואל

למי שלא מכיר, מדובר בסלילת כביש המהווה המשך של רחוב הנשיא לכיוון פתח-תקווה, עד לדרך רבין בפ”ת, המחברת בעצמה בין כביש מכבית העמוס ודרך ז’בוטינסקי המתפקעת. לא ברור מה היו השיקולים לקבלת ההחלטה לאישור התקציב לכביש החדש, אשר מחציתו נמצא בכלל בשטחה המוניציפאלי של פתח תקווה, אבל די ברור שהכביש החדש יהפוך את הבוקר של כולנו לסיוט. תושבי קרית אונו, פתח תקוה והסביבה, אשר כיום עומדים מדי בוקר בפקקים של כביש 471 ומחלף בר אילן, יוכלו “לקצר” מעתה את הדרך לכביש 4 דרך רחוב הנשיא בעירנו בואכה תחנת הדלק שבסוף רחוב הנשיא. למותר לציין, כי הדבר יצור פקקי תנועה אדירים ברחבי העיר, בעיקר בשעות העומס. כבר היום, הפקקים בבקרים בעיר הפכו לבלתי נסבלים. כל מי שצריך לנסוע צפונה דרך כביש 4 מכיר זאת היטב. שיירת רכבים עומדת לאורך רחוב הנשיא על מנת לצאת דרך היציאה המאולתרת בתחנת הדלק פז לכיוון צפון. ברי כי אין תשתית מספקת על מנת לתמוך באלפי רכבים נוספים שיכנסו לעיר כתוצאה מסלילת הכביש החדש ויחסמו את כל הכבישים הראשיים בעיר, לרבות כבישים הסמוכים לבתי הספר. יש לתהות מדוע המשאבים לא הושקעו בסלילת יציאה נוחה מכיוון תחנת הדלק לכביש 4? לכל הפחות, היה ראוי להתנות את סלילת המשך כביש הנשיא המתוכנן בשדרוג היציאה מהעיר!

למי טוב הכביש החדש?

לסיכומו של עניין, נראה כי קידום סלילת הכביש יתרום בעיקר לתושבי פ”ת, קרית אונו והסביבה. כתושב גבעת שמואל, הייתי מצפה מהעירייה להתנגד בכל תוקף לתכנית הרסנית שכזאת, ובטח שלא לתמוך ואף לקדם את התכנית (ועוד לרשום זאת כ”הישג”). פנינו לכל חברי מועצת העיר (שאינם נמנים על הסיעה של מר ברודני) לצורך קבלת תגובה בדבר השיקולים שהנחו את העירייה בקידום התכנית, אולם אף אחד מהם לא הגיב לפנייתנו. נותר לתהות מהם המניעים לקידום התכנית “ההזויה” הזו. האם ייתכן כי זה קשור לרצונו של ראש העיר להציג “פתיחת צירי תנועה” על מנת לקבל אישורים לבניית גורדי שחקים נוספים בעיר הפקוקה והצפופה גם ככה? אין לדעת.

כתב: אלון תבור, תושב גבעת שמואל

שיר הספרי מציגה את המיזם “שיר בעיר” ביריד החדשנות האורבנית

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:
חושבים רחוק רואים ירוק- המלצה לטיול פריחה
בשורה לנהגים: כביש חדש בהשקעה של 13 מיליון ₪ יחבר בין גב”ש לפ”ת