Site icon מקומונט גבעת שמואל

דרמה בגבעת שמואל

ילדי החוג לדרמה ותיאטרון במתנ”ס גבעת שמואל העלו בסוף השבוע בהצגת בכורה את המחזות הקלאסיים של “הכבש השישה עשר”, “הנסיך הקטן”, ו”המחרוזת”.

אולם התרבות בגבעת שמואל גדוש ומלא בהורים, ילדים ותושבים רבים ביום חמישי האחרון. לא, לא מדובר היה בהופעה של כוכבי התיאטרון הלאומי הבימה וגם לא בביקור של קאדר השחקנים המרשים של הקאמרי, אלא בשחקנים הרבה יותר אהובים בעיר – ילדי גבעת שמואל שסיימו שנה של חוג תיאטרון מרתק והעלו את הצגות הסיום כשהצופים הם בני המשפחות והתושבים.

חוג התיאטרון במתנ”ס כולל שלוש קבוצות מותאמות גיל, קבוצה של ילדים בכיתות א’-ג’ וקבוצה של ילדים בכיתות ד’-ז’ וקבוצה נוספת של בני נוער. קבוצת השחקנים הצעירים ביותר העלו את המחזה “הכבש השישה עשר” עפ”י ספרו של יהונתן גפן. הילדים מהשכבה הבוגרת יותר העלו את המחזה “הנסיך הקטן” מאת הסופר הצרפתי, אנטואן דה סנט אכזופרי. והנוער הבוגר יותר הציגו את “המחרוזת”, מאת דה מופאסאן.

צילום: יח”צ מתנ”ס גב”ש

המחזות אותם ביצעו ילדי חוג התיאטרון, מהווים אקורד סיום של שנה מלאה שבה חוו חוויה תיאטרלית, למדו והעמיקו במושגי היסוד של עולם התיאטרון והדרמה. ההורים המאושרים שהתכנסו באולם התרבות התרגשו והריעו ממושכות לשחקנים הצעירים.

החוג לתיאטרון שהתקיים במתנ”ס פעל באמצעות “תיאטרון ענתות”, המפעיל תכנית ייחודית ללימודי תיאטרון לילדים. החוג אפשר לילדים לחוש את הדרמה דרך אימפרוביזציות וסיטואציות, מיקומם של התפאורה, האביזרים, התלבושות, התאורה והמוסיקה בתיאטרון. התכנית כללה מפגש עם ז’אנרים שונים בדרמה: קומדיה, טרגדיה, סאטירה, פרודיה ועוד.

את ההצגות ביים עומרי אושין מתיאטרון ענתות. אושין ליווה ולימד את הילדים במהלך כל השנה ולמעשה והכין אותם לעליית ההצגות.

סמדר שגיא מנהלת החוגים במתנ”ס גבעת שמואל: “הילדים לא פספסו שיעורים והראו התמדה ונחישות ורצון להיות שחקנים. הם התייחסו לחוג כמו שחקנים מקצועיים וכך גם הבמאי התייחס אליהם. אני גאה שיש במתנ”ס חוג תאטרון שמפתח את הילדים והנוער ומאפשר להם להתנסות בעולם המשחק”.

צילום: יח”צ מתנ”ס גב”ש