Site icon מקומונט גבעת שמואל

“האור שלי, שלה, שלנו”: סדרת הרצאות לזכרה של ד”ר שלי גולדברג עם מיטב המרצים

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי,  הפסיכולוג ד”ר ברוך כהנא, ההיסטוריון ד”ר יואל רפל, אבי רט, הרב ד”ר בני לאו, ד”ר עליזה לביא, פרופ’ אדם פריזגר, פרופ’ אביגדור שנאן הם רק חלק מהמרצים שיקחו חלק בסדרת הרצאות תחת הכותרת “האור שלי, שלה, שלנו” לזכרה של ד”ר שלי גולדברג.

ד”ר שלי גולדברג ז”ל, חוקרת ומרצה דגולה בתחום הפילוסופיה היהודית, אשר הרצתה במוסדות אקדמיים שונים ובהם: אוניברסיטת בר אילן, המכללה הבין תחומית, שערי משפט, מכון רוטנברג ועוד, נפטרה לפני כחודש והיא בת 55 בלבד. עם זאת הותירה ד”ר גולדברג מורשת רחבת היקף של הרצאות, תלמידים ומחקר.

“היתה לה שליטה ללא מיצרים באוצר התרבות היהודית: מדרשית, תנ”כית, פילוסופית ועוד. היא היתה ‘מכונת יריה’ של מילים ורעיונות, וקהל השומעים היה מגיע בהמוניו להרצאותיה, ונכבש על ידה”, אומר עליה חתן פרס ישראל, הפרופ’ מרדכי רוטנברג, אשר פיתח את מודל הפסיכולוגיה היהודית ככלי תרפויטי, ולאות הוקרה והערכה הזמין את ד”ר גולדברג לכתוב איתו את הפרק השלישי “מואב ואדיפוס”,  בספרו “להציל את המונותאיזם”.

את סדרת ההרצאות יזמו המשפחה וחבריה של ד”ר גולדברג. כל המרצים – קולגות וחברים של ד”ר גולדברג – ניאותו להשתתף במיזם המבורך והתנדבו להגיע ללא תשלום. סדרת ההרצאות “האור שלי, שלה, שלנו”, תמנה 12 הרצאות – אחת בכל אחד מחודשי שנת האבל.

ד”ר גולדברג היתה תושבת ותיקה, מוכרת ומוערכת בגבעת שמואל. סדרת ההרצאות תחל ב-1.1.2020 ותתקיים בבית הכנסת המרכזי בעיר, בו היתה שלי חברה בקהילה. הכניסה להרצאות חופשית והציבור הרחב מוזמן.