Site icon מקומונט גבעת שמואל

האחים שהגיעו ממרוקו לגבעת שמואל ו’מצילים חיים’ כל יום

בקצה רחוב הזיתים, במתחם תחנת הדלק והסופר השכונתי מסתתרת לה מובייל פוינט, חנות ומעבדת סלולר קטנה ומפתיעה עם סיפור מיוחד על אחים ושותפים שרואים בעסק המשפחתי הרבה מעבר לעבודה. תכירו את האחים רוימי.

את האחים רוימי פגשתי לראשונה כשיום לאחר לידת בני הקטן שיחקה אחותו הגדולה בטלפון של אבא וכנראה מרוב שמחה והתלהבות על לידת אחיה הפילה את הטלפון על הרצפה. במבט ראשון נראה היה שזה רק המסך שנסדק, אך מהר מאוד הבנתי – המכשיר, ועליו התמונות הראשונות של העולל מחדר הלידה ומשעותיו הראשונות בעולם, שבק חיים.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

בתוך כל הבאלגן והלחץ של ארגון ברית מילה, וכמובן כל השיחות מהמשפחה – נשארתי בלי טלפון.

חבר מיד המליץ לי להגיע למעבדה של מובייל פוינט שבמתחם תחנת הדלק ברחוב הזיתים “שם יסדרו לך את זה תוך רגע, וגם ישחזרו לך את כל המידע”.

האחים דוד, גאולה ושלומי רוימי. צילום: פרטי

סקפטי במיוחד הגעתי אל שלמה שעם חיוך גדול ישר הבין את גודל הצרה, לקח את הטלפון ושקע בניתוח המכשיר.

20 דקות. רק עשרים דקות עברו עד שיצא אלי מהחדר האחורי והכריז – הטלפון תקין, מזל טוב!

מאותו יום הבנתי שיש לי כתובת לכל בעיה או תקלה בסלולר ואז גם הכרתי את האחים רוימי.

האחים שלמה, דוד וגאולה, עלו לפני שנים בודדות מקזבלנקה שבמרוקו. לאחר לימודי תואר במדעי המחשב בבר אילן ומספר שנים בתחום הקמעונאי הקימו האחים סטארט-אפ – מכשירים אוטומטיים, בדיוק כמו אלו של הפחיות והממתקים, המוצבים בבתי חולים, אוניברסיאות ועוד ובמקום קולה צוננת או חטיף פסק זמן – מאפשרים הצטיידות במטען נייד או לרכב, כיסוי לטלפון ואביזרים שונים שנזקקים להם “על הדרך”.

משם, הדרך להקים את מובייל פוינט-Mobile Point, חנות ומעבדת סלולר שתשרת את תושבי האזור היתה קצרה.

בחנות ובמעבדה עובדים יחדיו, יום-יום, שלושת האחים רוימי, דבר מעורר השראה כשלעצמו וכמו ששלמה אומר “אני בא בבוקר עם חיוך ובסוף היום נועל את החנות עם חיוך”. “זה לא רק הכיף שבעבודה המשותפת אלא זו שמחה אמיתית על הזכות שניתנה לי לעזור לאנשים בדברים הכי חשובים להם וברגעים אולי הכי לחוצים שלהם, כש’כל החיים שלהם’ שבסלולרי נראים במצב אבוד” הוא מוסיף.

‘כל החיים שלהם’ זה לא קצת מוגזם?

קודם כל, אנשים רבים חשים שבטלפון הנייד נמצאים תמונות של הילדים, העבודה, וגם הקשר שלהם עם העולם החיצון – אבל מעבר לזה, גם היו מקרים שהגיעו אלינו עם הטלפון של הסבא או קרוב אחר שנפטר וביקשו לחלץ את כל המידע שנאגר בו, לטובת שימור הזיכרון האישי – דברים כאלה נותנים לך חשק לקום בבוקר

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

איזה עוד מידע אפשר לחלץ מהטלפון?

היו לא מעט בני ובנות זוג שהגיעו אלינו עם המכשיר של הבעל וביקשו שנתקין תוכנות מעקב או נייצא פלט של רשתות חברתיות כדי להתחקות אחר חשדותיהם אחר הבעל הבוגדני.
זו למשל מסוג הפניות שאנחנו פחות אוהבים לקבל, אבל בהחלט פונים אלינו לא מעט וכל מקרה נבחן לגופו בהתאם לחוק.

אז לא משעמם במעבדה..

ממש לא. אבל רוב המקרים הם סטנדרטים, פה מסך שבור, שם מטען שלא עובד. יום אחד הגיע אלינו לקוח עם מכשיר אייפון יוקרתי וחדש שהפסיק לפעול. לא רמקול, לא טעינה, לא חיישנים כלום. הערכה הראשונית שלנו היתה שנזדקק לטיפול עמוק וממושך של מאות שקלים, אבל בסופו של דבר התברר שזו בעיה קטנה של שקע טעינה שהשפיעה על כל המכשיר. אחרי רבע שעה הוא יצא בלי לשלם שקל ועם האייפון החדש שלו תקין לחלוטין. יש מקומות שהיו מבקשים מהלקוח להשאיר את הטלפון ליום שלם ומחייבים אותו על כל הסכום, הרי הוא הסכים.. אבל אצלנו אין דבר כזה.

מה עוד יש בחנות?

מטבע הדברים, האביזר הכי נמכר הוא מגני מסך. יש לנו מכשיר מיוחד, היחידים באזור שמחזיקים כמוהו, שיא הטכנולוגיה! המכשיר מאפשר יצירת מגן מסך אישי, מותאם לכל גודל וצורה של מסך, גם קעורים וכאלו שאינם סטנדרטים בגודלם ומאפשר שמירת גורילה חזקה במיוחד לכל טלפון. כמובן שיש לנו גם טלפונים מכל החברות, אביזרי סאונד, מטענים ועוד – אתם מוזמנים להגיע!