Site icon מקומונט גבעת שמואל

האלוף גורדין: “לגבעת שמואל ישנה רמת מוכנות גבוהה לטיפול במשברים”

האלוף אורי גורדין

האלוף אורי גורדין עם ראש העיר.

אלוף פיקוד העורף אורי גורדין ביקר היום בגבעת שמואל וזאת בהמשך לביקורו בעיר ביום נפילת הטיל בחניית המתנ”ס לפני כשבועיים. האלוף גורדין: “״אני יוצא מהביקור בגבעת שמואל ומתרשם שיש כאן על מי לסמוך”.

עם סיום מבצע “שומר החומות”, הגיע הבוקר (יום ד’) אלוף פיקוד העורף, אורי גורדין, לביקור שני בעיר גבעת שמואל, בעקבות נפילת הטיל לפני כשבועיים במרכז העיר, בשיאה של המערכה.

האלוף גורדין ניפגש עם ראש העיר יוסי ברודני, שסקר בפניו את התמודדות מערך החירום העירוני עם אתגרי העורף במבצע “שומר החומות” וההיערכות העירונית של גבעת שמואל לשעת חירום. במפגש השתתפו עוד סגן ראש העיר מר יעקב ויליאן, מנכ”ל העירייה, מנהלי מכלולי החרום העירוניים, מפקד מחוז דן בפקע”ר אל״מ אריאל בליץ, קב”ט העיר, נציגי היקל”ר ומנהלי האגפים השונים בעירייה.

מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין סיפר לאחר הביקור: ״אני יוצא מהביקור בגבעת שמואל ומתרשם שיש כאן על מי לסמוך. בעירייה קיימת תפיסת אחריות ומנהיגות בעלת ניסיון בחירום וניכרת כאן עשייה רחבה ומקצועית בתחום ההערכות לחירום. נעשתה כאן עבודה רצינית ואיכותית בהכנה ומדובר בעירייה עם רמת מוכנות גבוהה לניהול משברים על מנת להבטיח את המשך אספקת השירותים החיוניים לתושב בחירום”.

האלוף אורי גורדין עם ראש העיר.

באשר למענה הכולל להגנת העורף ולחיזוק מבנים במסגרת התחדשות עירונית אמר גורדין: “יש לנו תשובות טובות לכל מי שינסה לאתגר אותנו, אולם עדיין יש צורך לטפל בכל נושא המיגון במבנים הישנים ברשויות המקומיות. מרחב מוגן הוכיח את עצמו כמציל חיים בתרחישי החרום בעבר וכעת גם בירי הטילים מעזה אל ישראל”.

ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני, שהודה לאלוף הפיקוד על שילוב הזרועות במהלך המבצע ובמשך כל השנה האחרונה, בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, אמר: “אני מודה לאלוף פיקוד העורף על שיתוף הפעולה עם עיריית גבעת שמואל במהלך האירועים האחרונים ובכל תקופת ההתמודדות עם משבר הקורונה ומבצע שומר החומות. המפתח להתנהלות נכונה ומיטבית של רשות בשעת חירום היא כמובן בהכנות שלה בעתות שגרה אולם גם במתן גיבוי וסמכויות לראשי הרשויות מצד גורמי ביטחון וממשלה, על מנת שיוכלו לפעול באופן מיטבי אל מול התושבים ולתת להם מענה הולם וראוי”.