Site icon מקומונט גבעת שמואל

האלטעזאכן של המאה ה-21: “פתרון נוח וראוי לגבעת שמואל”

האלטעזאכן החדש של המאה ה-21: המקרר, מכונת הכביסה, או התנור התקלקלו? מהיום אפשר לפנות אותם למיחזור בקלות וללא עלות! “פתרון נוח לתושבים להעברת פסולת אלקטרונית ביתית למחזור, תוך שמירה על עירנו יפה, נקייה וירוקה” אמר ראש העיר יוסי ברודני על שיתוף הפעולה.

עיריית גבעת שמואל בשיתוף תאגיד מ.א.י. למחזור פסולת אלקטרונית, מכריזים על “יום חשמלי”, שיתקיים אחת לשבוע ביום שבת ועד ליום ראשון בבוקר. ביום זה תוכל כל משפחה בגבעת שמואל להוציא למדרכה הסמוכה לביתה, את מכשירי החשמל והאלקטרוניקה שהתקלקלו ואינם כבר בשימוש.

רכב איסוף מיוחד יסייר ברחבי העיר בבוקר יום ראשון, ויאסוף את המוצרים למיחזור אלקטרוני – ללא עלות. “מדובר בפתרון נוח לתושבים להעברת פסולת אלקטרונית ביתית למחזור, תוך שמירה על עירנו יפה, נקייה וירוקה” דברי ראש העיר יוסי ברודני.

במסגרת “יום חשמלי”, ניתן לפנות מהבית אל המדרכה הסמוכה מכשירי חשמל שונים החל ממקרר ומכונת כביסה, דרך מזגנים, קומקומים ומחשבים ועד למטענים ופלאפונים מקולקלים. באמצעות הפינוי ממדרכות העיר, מתכוונים העירייה ותאגיד מ.א.י, למנוע את שריפת הפסולת הפיראטית בפאתי הערים והשכונות, לשמור על בריאות תושבי העיר ולשפר את איכות החיים.

כשלב ראשון למיזם, קיימו במהלך השנה עיריית גבעת שמואל ותאגיד המחזור מ.א.י, פעילויות הסברה וחינוך לתלמידים בבתי הספר היסודי בעיר – פעילויות חינוכיות שבמסגרתן למדו התלמידים על החשיבות מחזור הפסולת האלקטרונית ופעלו לאיסוף פסולת זו, תוך שהם סוחפים את ההורים, המורים, השכנים והסביבה.

רכב הסיור שיעבור בשכונות בכל יום א’. צילום: תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית

למרות שהפסולת האלקטרונית מהווה רק 3% מכלל הפסולת, היא מהווה 70% מגורמי הזיהום של כדור הארץ, ומזיקה מאוד לבריאות התושבים. זאת מכיוון שהיא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כמו עופרת וכספית, שעלולים לגרום בין היתר למחלות במערכות העצבים והנשימה. כל אדם בארץ מייצר כ-17 ק”ג פסולת אלקטרונית בשנה, ובסך הכל מייצרים תושבי ישראל יחד כ-130 מיליון ק”ג של פסולת אלקטרונית בכל שנה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור, והמשמעות היא שבישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה ונוצרים הרים של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “גבעת שמואל הינה אחת הערים הירוקות המובילות והממחזרות בישראל. אנו שמחים על הפעילות הנלהבת של תלמידנו בבתי הספר ושל תושבינו בעיר בנושא מחזור ואיכות סביבה, המביאה לשינוי משמעותי בקהילה ולתפיסה מחודשת של צריכה ופסולת אלקטרונית. אנו מודים לתלמידים, להורים, למורים ולכל התושבים, שכבר לקחו חלק בתהליך חשוב וחינוכי זה. יחד, נמשיך לפעול לקידום יוזמות נוספו בעיר מסוג זה, על מנת לשמור על עתידנו, על עתיד ילדנו ועל עירנו נקייה, ירוקה ומטופחת”.

אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ”לים משותפים במ.א.י. תאגיד המיחזור האלקטרוני: “שירות האיסוף מהמדרכות הוא שירות חדשני שהחל לפעול בחודשים האחרונים ברחבי הארץ ואנו רואים עליה דרמטית במיחזור בכל הערים שבהן התחלנו את תהליך הפינוי המוסדר. אנו קוראים לתושבי גבעת שמואל להצטרף לחוד החנית של אזרחי ישראל, השומרים על בריאותם ועל הסביבה ומפנים בצורה מסודרת ובקלות את המכשירים האלקטרונים המקולקלים שברשותם”.