Site icon מקומונט גבעת שמואל

האם בקרוב תעבור רכבת קלה בגבעת שמואל? הופקדה תכנית מתאר עירונית חדשה

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד תכנית מתאר לגבעת שמואל. התכנית כוללת מרכז עירוני חדש הכולל עירוב שימושים מגורים, תעסוקה ומסחר לצד מערכת שטחים פתוחים.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תכנית מתאר כוללת לגבעת שמואל. מדובר בתכנית המתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ופיתוח העיר עד ליעד של כ – 55,000 תושבים בשנים הבאות. כיום מונה אוכלוסיית העיר כ – 26,000 תושבים.

הדמייה של מרכז העיר החדש. באדיבות משרד בר לוי אדריכלים.

ותכנית המתאר מציעה בין היתר תוספת של כ – 5,600 יחידות דיור כשסה”כ יהיו בעיר כ – 16,000 יחידות דיור. זאת, לצד מערך שטחים עירוניים פתוחים בהיקף של כ – 485 דונם ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 937,000 מ”ר.

העיר גבעת שמואל גובלת בבני ברק וברמת גן ממערב, בקרית אונו מדרום ובפתח תקווה ממזרח ומצפון. יתרונה הבולט של העיר היא הנגישות לדרכים ארציות – מדרום (471), ממערב (4), וממזרח (דרך רבין). התכנית יוצרת מרכז עירוני חדש במרכז העיר הכולל עירוב שימושים – מגורים, תעסוקה ומסחר. עוד קובעת התכנית כי לאורך כביש 4 וממזרח לדרך רבין יפותחו מרכזי תעסוקה.

“התכנית מחזקת את האיכויות של העיר תוך שמירה על האופי המיוחד של העיר כעיר “ירוקה” וכוללת תוספת משמעותית של מערכת של שטחים פתוחים”

בהיבט התחבורתי, התכנית מציעה הקמת חיבורים חדשים לדרך רבין ממזרח ולכביש 4. מערך התנועה הפנים עירוני מוצע כך שצירי התנועה הראשיים המקשרים בין העיר לרשת הדרכים הארצית יהיו במעטפת, דבר שיביא לצמצום תנועת כלי רכב במרכז. כמו כן, התכנית מתבססת על שני קווי רכבת קלה (קו אדום  שנמצא בביצוע והקו סגול – בתכנון מפורט) אשר עוברים בסמיכות ובתוך העיר, יחד עם קווי האוטובוס הרבים הקיימים והמתוכננים בתוך העיר ובמעטפת שלה.

קו הרכבת הקלה שיעבור בגבעת שמואל. הדמייה: בר לוי אדריכלים

כמו כן, במסגרת התכנית יוקמו שבילי אופניים, שבילי הולכי רגל ומדרכות רחבות ומוצלות לתנועה נוחה ורצופה של הולכי הרגל בעיר. בנוסף יוקם ציר עירוני המקשר בין קרית אוניברסיטת בר אילן לרמת סיב בפתח תקווה שמהווה גם מרכז פנאי עירוני.

מתכנן מחוז מרכז גיא קפלן, ציין: “תכנית המתאר לגבעת שמואל קובעת את כיוון הפיתוח העתידי של העיר. התכנית יוצרת מרכז עירוני חדש שיאפשר לגור, לעבוד ולבלות במקום אחד. התכנית מחזקת את האיכויות של העיר תוך שמירה על האופי המיוחד של העיר כעיר “ירוקה” וכוללת תוספת משמעותית של מערכת של שטחים פתוחים”.

התכנית הנה ביוזמת הוועדה המקומית גבעת שמואל ונערכה ע”י משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

 

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:

הונחה אבן הפינה למתחם אולם הספורט העירוני של גבעת שמואל

גנבות בגבעת שמואל: נעצרו שוהים בלתי חוקיים אשר גנבו עשרות אלפי שקלים

למפגש הכשרה מקצועי הגיעו למעלה מ-100 מדריכים מתנועות הנוער בגבעת שמואל