Site icon מקומונט גבעת שמואל

האם הבית שלי בסכנת פריצה?

הנה כמה נתונים שמבטיח שיסמרו את שערכם: בישראל, בממוצע בכל חצי שעה נפרץ בית. מספר תיקי הפריצות שנפתחים בכל שנה במשטרה הוא לא פחות מ – 27,000, מספר אסטרונומי – מדובר על כ – 74 תיקי פריצה בממוצע ליום ברחבי הארץ.


צילום: Istock

בין בעלי המקצוע המוכרים והאיכותיים, לצורך ההמחשה, מנעולן ברמת גן נקרא בממוצע כחמש פעמים ביום לתיקון מנגנוני נעילה שנפרצו.

זה אולי זמן טוב לשאול אתכם – האם הבית שלכם “פריץ”? האם הוא קורא לגנב? האם הוא אטרקטיבי במיוחד, לא ממוגן או נוח לפריצה? בואו נבדוק ביחד

אילו בתים הם מיועדים לפריצה?

יש בתים שיותר קל לפרוץ אליהם, ויש כאלה שקשה יותר. בתים שקשה יותר לפרוץ אליהם ייפרצו פחות – אם בכלל – ביחס לבתים מזמינים מבחינת הפורצים. חשוב לדעת, כי פריצה לביתכם לא בהכרח מתרחשת כשאתם לא בבית – פורצים רבים מיומנים בכניסה שקטה לחלוטין אל הבית בשעות הלילה או לעיתים אף ביום – גם כאשר המשפחה נמצאת בבית. הנה כמה מהמאפיינים של בתים שקל לפרוץ אליהם:

לפעמים זה לא הבית, אלו המפתחות הזמינים

פורצים, באזור המרכז בעיקר, פיתחו בשנים האחרונות שפע של טכניקות להשגת מפתחות הבית ו/או הרכב של בעלי בתים אליהם הם מתכננים לפרוץ. העתקה זריזה ופשוטה של המפתח באמצעות חומר דמוי חימר או פלסטלינה, מאפשרת לפורץ המתוחכם “להעלים” את צרור המפתחות שלכם בחנות, בסופר או בשטיפת הרכב, להשיג את כתובת המגורים שלכם (על ידי בדיקת מסמכים ברכב או על ידי מעקב אחריכם) – ולפרוץ אל הבית כשבידו המפתח. לאחרונה שמענו על מקרה דומה ברמת גן, על כן כל מנעולן ברמת גן ימליץ להחליף את מנגנוני הנעילה של דלת הכניסה בכל בין חצי שנה לשנה.

הופכים את הבית פחות אטרקטיבי לפורצים

הנה כמה כללי אצבע, שיהפכו את הבית שלכם פחות גניב: