Site icon מקומונט גבעת שמואל

האם ייאלצו תלמידי היסודי ללמוד בישיבת בני עקיבא עקב מחסור בכיתות?

למרות הזמן שנותר עד פתיחת שנת הלימודים והבחירות המקומיות עדיין נמצאים שני הנושאים בכותרות.

חבר מועצת עיריית גבעת שמואל והמתמודד לראשות העיר יוסי ברודני תוקף החריפות את מערכת החינוך העירונית.
לדבריו בעקבות מחדלי המערכת וראש העיר יאלצו כ-100 תלמידים מבית הספר היסודי "מורשת מנחם" להיפרד מחבריהם וללמוד במבנה המכינה של ישיבת בני עקיבא כשהמורים יאלצו לדלג בין בתי הספר.

עוד טוען ברודני כי בית הספר היסודי "מורשת זבולון" תוכנן להכיל 500 תלמידים ובשנת הלימודים הקרובה ילמדו בו כ – 1000 תלמידים!!! למרות שהוצבו לפני מספר שנים קרוואנים, שלא נתנו מענה לבעיה, ייאלצו התלמידים ללמוד בכיתות צפופות בנות 36 תלמידים ולבלות בהפסקות בחצר בית ספר שאינה יכולה להכיל את כולם.

לטענת ברודני, מעבר לתנאים הבלתי נסבלים ביום יום, שיהפכו אף חיי צוות העובדים והנהלה לבלתי אפשריים, צפיפות שכזאת מזמנת סכנות בטיחותיות וביטחוניות, שמעמידות בסימן שאלה את האפשרות לפתוח בצורה כזאת את שנת הלימודים.

לדברי ברודני, בבית הספר "מורשת מנחם" למרות מצוקת המקום עדיין לא החלה בנייה  למרות שמשרד החינוך אישר לעירייה לבנות בבית הספר תוספת של 6 כיתות לימוד מה שיצר מחסור בכיתות לימוד לכמאה תלמידים.

לטענת ברודני הפיתרון שמצא ראש העיר הוא העברת כמאה תלמידים לכיתות במכינה שרשת ישיבות בני עקיבא הסכימה להעמיד לרשותו. משמעות הדבר מבחינת התלמידים היא שהם יאלצו להיפרד מחבריהם וללמוד כשהם מנותקים לחלוטין מבית ספר, והמורים – הם ייאלצו לדלג בין השיעורים מבית הספר למכינה שנמצאת בקצה השני של העיר. "מה יעשה המנהל? איך הוא ינהל בצורה כזאת? ירכשו לו הליקופטר?! " מקשה ברודני.

מדוברות העירייה נמסרה התגובה דלהלן:''העובדות, הנתונים וההישגים מדברים בעד עצמם. העירייה בראשות ראש העירייה זמיר בן ארי מלווים את דור העתיד של גבעת שמואל – התלמידים, מגן הילדים ועד לסיום כיתה י"ב באהבה רבה, במסירות ובדאגה להצלחתם ולרווחתם.

לפני כשבוע התקיים טקס הנחת אבן פינה לתיכון הראשון בגבעת שמואל והצדעה למערכת החינוך בנוכחות מנהלת מחוז המרכז במשרד החינוך, הגב' סולי נתן, שהרעיפה מחמאות רבות לפועלם ולהצלחתם של העירייה והעומד בראשה.

ראש העירייה זמיר בן ארי הציב את החינוך בראש סדר העדיפויות של העירייה. כ 40%- מתקציב העירייה מופנה לפעילויות בתחום החינוך והתרבות. ראש העירייה הגדיל את תקציב החינוך בשנת 2008 בכ- 2 מיליון ₪ נוספים לעומת תקציב 2007.

העירייה בראשות ראש העירייה משקיעה משאבים רבים בבניה, פיתוח, חידוש מבנים והתאמתם להתפתחות ולגידול באוכלוסייה. העירייה מתחזקת באופן שוטף ועקבי, את מוסדות החינוך במהלך כל השנה, תוך שימת דגש על נושא הבטיחות. התלמידים והילדים הלומדים בבתי הספר היסודיים ובגנים, לומדים בסביבה חינוכית אסתטית, נקייה, מרווחת ומצוידת בטכנולוגיה חדישה.

במהלך חופשת הקיץ הקרוב (כמידי שנה בקיץ ) יבוצעו שיפוצים בכלל בתי הספר השיפוצים יכללו : תיקון של הציוד והמבנים והתאמות לצרכים החדשים, צביעת מתקנים, בדיקת מערכות מיזוג האוויר, ובמידת הצורך יותקנו מזגנים נוספים.החלפת דלתות וגופי תאורה . בתחום הגינון שיפור והשבחה של המערכת הקיימת, ניקיון חצרות כולל בדיקת מערכת ההשקיה של המדשאות ועוד.

זאת ועוד ראש העירייה הקצה כ- מיליון וחצי ₪ נוספים לרכישת ציוד חדש נוסף למוסדות החינוך. בנוסף, משרד החינוך הקצה 6 כיתות לימוד וחטיבה צעירה נוספת לטובת בית הספר "מורשת בגין מנחם". בכל מקרה תלמידי מורשת בגין ילמדו בביה"ס מנחם בגין.

ראש העירייה: "הצבתי את מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני וכיעד מרכזי. החינוך מהווה את הבסיס לעוצמתו ושגשוגו של הישוב לטווח הרחוק. זו גם הסיבה מדוע החלטתי להחזיק בתיק החינוך במקביל לתפקידי כראש העירייה. לכל אורך כהונתי, ליוויתי ואני ממשיך ללוות את ההורים, הילדים והתלמידים ולהיות קשוב להם, כי אני מאמין בהם כדור העתיד של גבעת שמואל ושל מדינת ישראל. חינוך ילדינו, הבטחת עתידם ויכולתם למצות את הפוטנציאל שבהם היה ועדיין – המשימה הראשונה והחשובה שלי ושל העירייה ואני  מתכוון להמשיך ולהשקיע משאבים רבים כדי להעניק את החינוך האיכותי ביותר לילדי ולתלמידי מוסדות החינוך בגבעת-שמואל. אנו רואים ברכה בעמלנו ובהשקעתנו לאורך השנים. תלמידי גבעת שמואל זכו בהישגים אדירים וכתוצאה מכך דורגו במקום בראשון בצמרת הפירמידה החינוכית בבקעת אונו ובכל גוש דן בשל הצלחתם בבחינות הבגרות ובמיצבים הארציים, הבית ספרי, בבתי הספר היסודיים. בכוונתי לדאוג לכך שהישג זה יימשך".

עם עובדות ותוצאות קשה להתווכח – מערכת החינוך המפוארת בגבעת שמואל הכוללת את המנהלים, צוות המורים, המדריכים בסיוע אנשי העירייה סייעו לתלמידים הנפלאים והמוכשרים שלנו לזכות בהישגים מרשימים ביותר בהשוואה לממוצע הרמה הארצית. כל זה לא היה קורה אלמלא ההשקעה האדירה של העירייה וראש העירייה בחינוך''.