Site icon מקומונט גבעת שמואל

האם יש לך את מה שצריך בשביל להיות יבואן?

לא צריך להיות מומחה לכלכלה או עסקים בשביל להבין את חוקי המשחק. כולנו יודעים שסין מציפה את העולם בסחורות זולות. היבואנים הם אלו המביאים לנו את הסחורות מסין. הם רוכשים את הסחורות במחירים מגוחכים ומוכרים לנו ביוקר. בדרך הם גורפים אחוזי רווח גבוהים. אין כאן שום סוד, הפרשי המחירים בין השווקים הם הסיבה להתעשרותם של היבואנים. אך אם כולם מבינים זאת, מדוע לא כולם עושים זאת?

אולי אחד היבואנים המפורסמים בהיסטוריה הוא מרקו פולו, בן למשפחת סוחרים מוונציה אשר הגיע עד לסין הרחוקה במאה השלוש עשרה. באותם הימים, על מנת להיות יבואן מסין הייתם זקוקים לסוסים, אומץ לב וכמה חודשים לעשות את המסע. אבל בעולם שבו אנו חיים לא צריך להיות מרקו פולו בשביל לייבא מסין. את הסוסים החליפו מטוסים וספינות, והאמת שאפילו לא צריך להגיע לסין בשביל לסגור עסקה. במילים אחרות – לכל אחד יש את כל מה שצריך בשביל להיות יבואן. השוק הסיני מעולם לא היה כל כך נגיש עבורנו.

כל אחד יכול להביא סחורות זולות מסין. בין אם מדובר בייבוא מסחרי או ייבוא למטרות אישיות. למשל במקום להוציא הון על ריהוט ואבזור הבית, ניתן פשוט להביא מכולה מסין ולחסוך לעצמכם הון.

מה נדרש בשביל לייבא מסין?

ייבוא מסין כולל הליכים לוגיסטיים ופרוצדורליים שונים, אך אנו עדיין מתעקשים שמדובר בדבר שכל אחד יכול לעשות. לא מדובר בהנדסת גרעין, אלא פשוט בירורים שונים על מנת לבדוק מהן כל הדרישות.

באופן כללי יש לאתר ספקים, למצוא חברה המטפלת בלוגיסטיקה והספנות, וגם לטפל בנושא אישורים ותקינה. יש לוודא שכל המוצרים תואמים לתקנים הישראלים ותצטרכו לבדוק זאת מול מכון התקנים וכל גופי הרישוי. וכמובן שיש לבדוק גם את הסדרי התשלום.

צילום: ליברשוט

בכל הנוגע לעלויות, אחת הבעיות של יבואנים מתחילים היא שהם מסונוורים מהמחירים שמציעים להם בסין. אתם רגילים למחירים הגבוהים שבארץ ולכן כל מחיר עשוי להיראות לכם כמו מחיר מציאה. אך בפועל הוא עשוי להיות גבוה ובתוספת כל עלויות הייבוא אתם עלולים לגלות שהוא אינו משתלם. לכן חשוב לקחת בחשבון את כל מבנה העלויות ולערוך את החישובים הנכונים.

את איתור הספקים ניתן לעשות באמצעות האינטרנט או ביקור בתערוכות בסין. אך חשוב להיות זהירים. במקרים רבים אתם עשויים להתנהל מול מתווכים או ספקים לא אמינים. כדאי תמיד למצוא את הספק עצמו. תצטרכו גם למצוא עמיל מכס, חברת ספנות וחברת לוגיסטיקה המשענת את הסחורות מהמפעל אל הנמל.

כמובן שישנן גם חברות המתעסקות בייבוא מסין, אלו יכולות להעניק לכם את השירותים הלוגיסטיים, עמילות המכס, איתור הספקים וכל מה שנדרש. כך תוכלו לחסוך בזמן ולהימנע מטעויות של מתחילים. באמצעות חברות אלו תוכלו לייעל את כל התהליך ולהתמודד עם כל בעיה של חוסר ניסיון או חוסר ידע. יבואנים גדולים מעסיקים צוות שלם המתעסק בכל פרוצדורות הייבוא, אך ברור שמשתלם יותר לשכור את השירות במיקור חוץ ולדעת שאתם בידיים בטוחות המבצעות את העבודה כנדרש.