Site icon מקומונט גבעת שמואל

האם כל אחד צריך אבני שמוט במטבח?

כדי לקבל את המאפים המרהיבים ומעוררי התיאבון, ישנם כלים מיוחדים שעוזרים לשף ולקונדיטור. אבני שמוט לתנור הם ציוד אפייה מצוין המעניק לכם את היכולת ליצור יצירות קולינריות גם בבית. הסוד של אבני שמוט הוא בחומר הטבעי. אבן אפייה עשויה מחימר מיוחד בעל מבנה ספוגי. סוג זה של הרכב מוצלח במיוחד בספיגת לחות ופיזור אחיד של החום בכל חלל התנור. הנקבוביות של החימר לוקחות את כל החום העודף בתנור ומפזרות אותו באופן שווה סביב הבצק. תכולת האוויר בנקבוביות מספקת בידוד תרמי טוב. עבור המוצר, נלקח הרכב טבעי של חימר שאינו נסדק, אינו מתפרק ומשמש שנים רבות, במידה וטפלו בו בצורה הנכונה.

credit carne.co.il

בשביל מה משמשת אבן אפייה?

אבני שמוט משמשות לאפייה כמעט של כל מאכל בתנור. אבן חימר לאפייה מתאימה לאפיית לחם, פיצה, פשטידות, כמו גם לאפיית מאכלים בנייר כסף – בשר, דגים, עוף או ירקות. היתרון העיקרי של אבן אפייה הוא חימום אחיד והדרגתי ושמירה הצטברות החום. אבני אפייה אהובות במיוחד על כל מי שהתנור שלו מתחמם בצורה לא אחידה. אבני שמוט מאפשרות לכם לתקן את הבעיה הזו וליהנות ממאכלים ומאפים טעימים בבית, מבלי לקבל מאפה שרוף בצד אחד ובצידו השני עדיין לא מוכן. האבן מתחממת באופן שווה, צוברת חום ומייצבת את הטמפרטורה בתנור. כך, כאשר שמים את הבצק על אבן חמה, הבצק עולה במהירות מהטמפרטורה. מאפים שנעשו על האבן עדינים ואווריריים יותר. בעזרת אבן אפייה תוכלו לאפות פיצה איטלקית אמיתית, לחם ריחני, קרואסונים, לחמניות ועוד. כל המאפים שלכם יהיו לא רק טעימים, אלא גם יפים, כמו במסעדות הטובות ביותר. לחם שנאפה על אבן לא יישרף, הוא ייאפה באופן שווה וישחים. האבן אידיאלית להכנת פיצה, מאחר והיא סופגת לחות עודפת מהבצק, הפיצה נאפית בצורה אחידה ויוצאת עם קרום פריך, והמלית נשארת עסיסית וטעימה.

איך משתמשים באבן שמוט?

לאחר הרכישה ופני השימוש הראשון יש לשטוף את אבני השמוט בכיור במים בטמפרטורת החדר ללא חומרי ניקוי. הקפידו לייבש היטב את אבן האפייה, אחרת היא עלולה להיסדק בתנור. עדיף להשאיר אותה ללילה שלם חוץ. ככל שתייבשו אותה יותר זמן, כך טוב יותר.

לפני השימוש בפועל, יש צורך לחמם את אבן השמוט. הכניסו אותה לתנור קר וחממו אותה לטמפרטורה שבה תבשלו. יש להכניס את המוצרים על אבני שמוט שכבר התחממו. ראשית אתם צריכים לפזר על האבן קמח או לשים עליה נייר אפייה, כדי למנוע מהבצק להידבק אל האבן. אם אתם צולים בשר, דגים, עופות או ירקות, השתמשו בנייר כסף.

איך בוחרים אבני שמוט?

העובי האופטימלי של אבני שמוט הוא 2 ס”מ. בחרו אבן אפייה בצורה הנוחה לכם. לפיצה – עגולה, למנות אחרות נוח יותר להשתמש באבנים מלבניות ומרובעות. הצורה והגודל תלויים בתנור שלכם, לכן מומלץ למדוד אותו מבפנים לפני הרכישה. יש לזכור כי אבני שמוט דקות מידיי בעלות נטייה להיסדק או להישבר במהירות, ואילו עבות מדי לא פרקטיות לשימוש בתנור בייתי, אלא עובר טאבון תעשייתי גדול. אם אתם מחפשים ציוד לטאבון, וביניהם אבני שמוט איכותיות אז הציצו בקטלוג של קמאדו, וגלו ציוד איכותי במחירם נוחים.