Site icon מקומונט גבעת שמואל

האם למידה בבית הספר משפיעה על החיים שלנו?

יש אנשים אשר נוטים לזלזל במקצוע ההוראה ולא להבין את החשיבות העצומה שלו לחיינו ולחיי הילדים שלנו. עליכם להבין כי מורה טוב הוא מורה שמשפיע בצורה עצומה על הילד שלנו וקובע כיצד העתיד של הילד ייראה עוד עשור ויותר מכך. עליכם עוד להבין כי למידה בבית הספר משפיעה מאוד על עתיד הילדים שלכם וילד שלא יצליח בבית הספר יתקשה להתקבל לאוניברסיטה. ילד אשר לא לומד באוניברסיטה או במכללה הוא ילד אשר ימצא עבודות עם שכר מאוד נמוך וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. לכן על כל הורה מוטלת החובה לחנך את הילד שלו ללמידה רצינית ולהשקעה בעולם הלימודים וזאת בכדי להבטיח שהילד יהיה גדול הוא יוכל להתקבל לכל עבודה שהוא רוצה לאחר שלמד באוניברסיטה את המקצוע שמעניין אותו.

מה זה היזון חוזר ומה הקשר שלו ללמידה בבית הספר?

היזון חוזר זה משהו שמזין את עצמו לאחר שהוא מקבל פידבקים מן הסביבה. כך לדוגמא אם ניקח ילד שלומד בבית הספר ברגע שהילד שלנו יהיה קצת יותר חכם מחבריו המורים ישקיעו בו מאמצים גדולים, ברגע שהמורים ישקיעו בו מאמצים גדולים יותר הילד יתפתח להיות יותר חכם וברגע שהילד יהיה עוד יותר חכם המורים ישקיעו בו עוד יותר מאמצים וכך הוא ילך ויחכים אל מול חבריו לספסל הלימודים בהיזון חוזר. על רקע זה אנו חייבים לציין שהדרך של המורה להבין איזה ילד הוא הכי חכם זה דרך מבחנים וכאן המקום לציין כי המבחן החשוב ביותר להכרעה בנושא זה הוא מבחן המחוננים. אם הילד שלכם עובר את המבחן ישקיעו בו הרבה יותר משאבים וכך הוא ילך ויחכים ילך ויחכים, עוד ועוד.

מדוע חובה להיעזר בבית ספר חיצוני בשביל ללמוד למבחן המחוננים?

אם כן אתם צריכים להבין כי הצלחה במבחן המחוננים שווה המון וכאן המקום לציין כי אתם חייבים ללמד את הילד שלכם ולהכין אותו למבחן ואנו חייבים לציין כי למידה עצמאית למבחן היא כמעט ולא אפשרית ולכן כדאי ללכת לבית ספר למחוננים שיסייע לנו להתכונן למבחן. לדוגמא אפשר לשלוח את הילד אל הפרופסור הלא מפוזר ושם הוא ילמד למבחן המחוננים בצורה הטובה ביותר. עליכם להבין את החשיבות העצומה של המבחן הזה ולהבין כי אתם חייבים להכין את הילד שלכם למבחן הזה ואסור להתפשר על נקודה זו אם אתם רוצים שהילד שלכם יעבור את המבחן ויצליח בו בצורה הטובה ביותר שיש.

האם להכריח את הילד ללמוד למבחן המחוננים?

מה קורה עם הילד שלנו לא רוצה ללמוד למבחן? אם כן זה ברור כי אסור להכריח בכוח ללמוד במבחן אך כאן זה המקום של ההורים ללחוץ קצת על הילד ולהסביר לו כמה המבחן הזה חשוב. אם תדברו בהיגיון עם הילד הוא יבין עד כמה המבחן חשוב וכך הילד ישתכנע וילמד למבחן כמו שצריך.