Site icon מקומונט גבעת שמואל

האם רצוי להחליף דוד שמש בסתיו? 

דוד שמש הינו החפץ נמצא על הגג ואיננו מרגישים בו כלל. רק כאשר מתרחשת תקלה בדוד, נזילה, קצר וכו’ אנו נזכרים כי יש צורך לבדוק את מצבו של הדוד. 

הרבה פעמים תקלות בדד מתגלות דווקא בסוף הקיץ ותחילת הסתיו. בימי הקיץ החמים והיבשים דוד שמש מייצר מים חמים בעקבות חימום הקולטים. אולם עם בוא הגשם הראשון בסתיו מתגלת תקלות שהיו סמויות מן העין בקיץ. לעיתים הקצרים בדוד מתרחשים בעקבות מגע של חוטי חשמל שאינם מבודדים כל צרכם עם מים, לעיתים לעיתים נוצרת נזילה בדוד ואז אנו מתחילים לברר על מחיר דוד שמש

בדיקת חשמלאי או טכנאי דוודים לפני רכישת דוד

לפני שרצים לרכישת דוד חדש מומלץ קודם להזמין איש מקצוע כמו טכנאי דוודים או חשמלאי מוסמך שיבדקו את מצב הדוד ויאתרו את מקור התקלה. כאשר התקלה קשורה למצב חוטי החשמל בדוד יש להזמין חשמלאי וכאשר התקלה קשורה לדוד עצמו יש להזמין טכנאי דוודים. 

לעיתים הבעיה נעוצה דווקא בקולטי השמש, אם מצאת את עצמכן רושמים בגוגל  קולטי שמש מחיר , או שהתחלתם לברר על מחיר קולטי שמש התוצאה תהיה לרוב 3200-400 ש”ח בנוסף להתקנה של קולטי השמש עצמם ייתכן שיהיה צורך בהתקנה של צינורות המחברים את קולטי השמש אל הדוד. 

מחיר קולטי שמש

מחיר קולטי שמש מורכב בין השאר מגודל קולטי השמש. הגודל של קולט השמש משפיע על תפוקת האנרגיה המיוצרת מהקולט. ייתכן שכדאי לכם להתקין קולט שמש אחד או שניים, כאשר המחירים  הם בהתאם. צינורות קולטי השמש עשויים מחומרים שונים המשפיעים על מחיר הצינורות כאשר החומר המומלץ הוא ברזל, העמיד לאורך זמן רב ויקר יותר בכ 400 ש”ח בממוצע מצינורות העשויים מחומרים אחרים.

מחיר דוד שמש

מחיר דוד שמש מושפע מגורמים שונים ביניהם ניתן למנות את איכות היצרן, נפח הדוד, חשוב לוודא כי אתם רוכשים דוד מיצרן בטיחותי והדוד עומד בתו תקן מוכר ואמין, בנוסף ודאו כי נפח הדוד מתאים לצורך שלכם אחריות על הדוד היא למספר שנים ארוך כאשר המומלץ הוא 4 שנים.