Site icon מקומונט גבעת שמואל

הדברה צריכה להיעשות רק עם מדבירים מוסמכים בעלי רישיון

צילום: pixabay

כאשר יש צורך בהדברה לכל מזיק שהוא, לא כדאי לחסוך משום שחומרי הדברה לרוב הם ללא צבע וללא ריח ולכן קשה לחוש בהם.. החומר נספג ומתפזר ועלול לגרום לנזק רב.

בציבור הרחב רווחת דעה מוטעית שלפיה הדברת טרמיטים או הדברת מזיקים הן פעולות יומיומיות שכל דייר יכול לבצע בדירתו לפי ראות עיניו. ברור, שדעה זו פסולה מיסודה, שכן חומרי הדברה הם חומרים מסוכנים, בעלי פוטנציאל מזיק ומסוכן לבריאות. לעתים אפילו במינונים נמוכים. שהרי אם נחשוב בהיגיון… חומרי הדברה כשמם כן הם- להדביר, לחסל ולהרוג. לפעמים, לצערנו ההדברה פוגעת לא רק במזיקים שאנו רוצים באמת לחסל, אלא גם בבני הבית, בבעלי חיים מסתובבים, ובכך עלולה ההדברה להיות מסוכנת ולהוות בעיה בריאותית עד כדי מחלות קשות ואפילו מוות לא עלינו.

גם בהדברת פשפש המיטה כאשר יש צורך לבצע פעולה זו יש כמובן שיש צורך להשתמש בחומרים מסוכנים שירחיקו את בעלי החיים או באביזרים שילכדו אותם, ואולם חשוב לזכור, כי בדיוק אותם חומרי הדברה ואביזרי לכידה עלולים חלילה לפגוע גם בחיות המחמד ואפילו בבני האדם. כמובן, מפני סכנה משמעותית זו- יש חובה להשתמש אך ורק בצוות עובדים מקצועי ומיומן, מנוסה וקפדן- חומרי הדברה בידי אנשים שאינם אחראיים עלולים להוות סיכון משמעותי.

צילום: pixabay

כאשר יש צורך בשירותי הדברה חשוב להזכיר כי עלינו מוטלת האחריות לבחור בחברת הדברה מורשית מטעם המשרד לאיכות הסביבה – חברה כזו היא חברה שעברה את כל ההכשרה ואת כל הלימודים הדרושים על מנת להבין את גודל האחריות בשימוש בחומרי הדברה. בחברה זו מן הסתם מקפידים לשלוח את צוות העובדים להשתלמויות מקצועיות מדי פעם על מנת להתחדש בחומרי ההדברה העדכניים, בנוסף לכך חשיבות רבה וניכרת עומדת בבסיסו של כל שיקול דעת בבחירה של חומר הדברה אל מול טיבו המסוים של המזיק. לכל בעל חיים לא רצוי יש חומרים שהוא נמנע מנוכחותם, ובעצם פיזורם בקרבת הבית- בעל החיים המזיק מורחק מהבית ונדחק החוצה. לכן, חשוב במיוחד שצוות העובדים יקפיד לבחור חומר הדברה מדויק ומותאם לפי בעל החיים.

ובאופן שונה מקוטל יתושים אפשר לומר שכאשר יש צורך בשירותי הדברה יש לפנות אך ורק למקצוענים בעלי היתר על מנת שידבירו ברמה הטובה ביותר.

המאמר בחסות אתר חדשות bignews