Site icon מקומונט גבעת שמואל

הדס שטייף בגבעת שמואל: “נמאס לבחורה שאונסים אותה שוב בבית משפט”

הדס שטייף בשבתרבות. באדיבות שירה בלייך

מזג האוויר הקשה לא עצר ממאות תושבי הגבעה להגיע גם השבת לארוע שבתרבות בהיכל התרבות בגבעת שמואל. ח”כ מירב מיכאלי נאלצה להתמודד עם שאלות קשות על מפלגתה. העיתונאית הדס שטייף התיחסה לחקירות דוד ביטן ולנושא ההטרדות המיניות ופרופ’ ארנון אפק, משנה למנכ”ל ביה”ח שיבא, הרחיב על מצב הרפואה בארץ: “מי שאין לו ביטוח פרטי נפגע”.

הגשם לא הפריע ומאות הגיעו להשתתף ב”שבתרבות” של מתנ”ס גבעת שמואל. העיתונאי יואב לימור אירח בפאנל את ח”כ מירב מיכאלי מ”המחנה הציוני”, הכתבת הפלילית של גל”צ הדס שטייף המוכרת מחשיפותיה על הטרדות מיניות מצד בכירים בעולם התקשורת והבידור וכן מצד אנשי ציבור וקצינים  בצבא ובמשטרה. בפאנל השתתף גם פרופסור ארנון אפק, המשנה למנכ”ל המרכז הרפואי שיבא.

הדיון החל  בחוק המרכולים, הקובע שרשות מקומית תוכל להתיר פעילות מסחר בשבת בתחומה רק באישור שר הפנים. לשאלה איך “המחנה הציוני” לא מוביל את הדיון נגד חוק המרכולים, ענתה ח”כ מיכאלי, כי “אנחנו לחלוטין מובילים. אנחנו  מדברים על סטטוס קוו מעודכן. יש חשיבות ליום מנוחה. יש צורך להנגיש וליצור את האיזונים לחברה החילונית. לא יכול להיות שהדתיים יחליטו על כך. בהמשך נשאלה כיצד קיבלה את האמירה של יו”ר המפלגה שלה אבי גבאי שהשמאל שכח להיות יהודי: “אני מקבלת את האמירה שנתניהו הנחיל לנו שהשמאל שכח להיות יהודי ואנו מתנגדים לאמירה ולתפישה הזו”.

מירב מיכאלי בשבתרבות. באדיבות: שירה בלייך

על פעילותה הפרלמנטרית העדיפה להתייחס לנושא של  ביטול את חובת של הפרישה של עובדים לגמלאות. “תוחלת החיים בארץ במגמת עלייה. של גברים 80 שנה ושל נשים 84. עובדים ועובדות בגיל 67 הם בשיא העשייה. הנפילה לאבדן תעסוקה ועשייה הוא בעייתי. צריך לבטל את החובה הזו. הרעיון הוא, שאם תמשיך לעבוד, תמשיך לחסוך לפנסיה. אנו רוצים לשנות את התפישה שאי אפשר לקבור אנשים בגיל שהם עוד משמעותיים, בועטים ופעילים. יש לסדר את עולם התעסוקה בהתאם”.

העיתונאית הדס שטייף הביעה את דעתה, שבחקירת ח”כ ביטן “נעל סגור”: “ביטן נראה שהתיק תפור. חומר הראיות נגדו לאחר חקירה של שנה וחצי סמויה כולל ראיות הקלטות ועוד דברים שיש איסור לפרסום. הוא צודק שהוא שותק. הוא מרוויח זמן, הוא מרוויח פרסום והוא מרוויח מידע מהנחקרים האחרים. אם הוא יכחיש, הוא יבלה הרבה שנים בכלא. אם הוא שותק, זה ייתן לו אפשרות להגיע לעסקת טיעון ככל שהזמן יתקדם. ביטן לומד מניסיונם של אישי ציבור אחרים שהיו לפניו בחקירות. העובדות די ברורות: כיום אין לו חובות והוא החזיר אותם בזמן קצר. לא הגיוני אם הכול נקי”.

לעניין העימותים שחוותה בעקבות פרסום מקרים של הטרדות מיניות ענתה שטייף, כי “טיבו של תהליך מעורר באחרים לעיתים כעס. הבעיה שנשים לא מדברות. ההתמודדות עם המשטרה והפרקליטות שלא ששים להגיש כתבי אישום מחוסר ראיות מספיקות כי יש חוק ההתיישנות. כי נמאס לבחורה שיאנסו אותו שוב בבית משפט. חוק ההתיישנות צריך להשתנות. ויש לבדוק האם האנס המשיך גם מאז. לרוב זה סדרתי וחוזר על עצמו. על כן צריך לשנות את מכלול החוקים והתפישות.

משנה למנכ”ל בית החולים שיבא, פרופ’ ארנון אפק, התייחס למצב המיטות הנמוך בישראל ביחס למדינות המתועשות. “בישראל קיימת מיטה אחת לכל 1800 איש. באירופה ישנן כ-2.5 ועד 3  מיטות ל-1000 איש. צריך להשקיע יותר בבריאות. משנת 2000 מספר המיטות לא גדל ואף צומצם. כעת מאד קשה להתפתח. נדרש מימון לתוספת כוח אדם. אנחנו לא מצליחים להדביק את גודל האוכלוסייה וההזדקנות שלו. מי שאין לו ביטוח פרטי נפגע. אנחנו צריכים להרחיב את השרות הציבורי”.