Site icon מקומונט גבעת שמואל

הדף היומי: מאות משתתפים באירוע “סיום הש”ס” של גבעת שמואל

מאות משתתפים, לומדי “הדף היומי” בגבעת שמואל השתתפו אמש באירוע הסיום החגיגי שנערך באולם היכל התרבות העירוני. בסיום האירוע הוענקו תעודות הוקרה ללומדים שהבטיחו להיפגש ולחגוג באירוע דומה – בעוד 7.5 שנים.

הדף היומי הוא יוזמה שהגה הרב מאיר שפירא מלובלין בשנת 1923 (תרפ”ג) ונועדה ליצור מסגרת לימוד קבועה עבור “בעלי בתים”, כמו גם תלמידי חכמים ומתמידים, ללימוד הש”ס. יוזמה זו מבוססת על מספר הדפים שבכל מסכתות התלמוד הבבלי בדפוס וילנא – 2,711 – ומצמידה לימוד דף לכל יום במחזוריות של כ-7 שנים וחצי.

אתמול, ז’ טבת, הגיע לסיומו המחזור ה-13 של לימוד הדף, אשר החל באוגוסט 2012 (ט”ו באב, תשע”ב).

לרגל המאורע החגיגי, קיימה המועצה הדתית גבעת שמואל כנס גדול ומשותף לכלל לומדי הדף היומי בעיר ולבנות זוגם, המשתתפים בעשרות רבות של קבוצות לימוד שונות.

מלבד ראש העיר יוסי ברודני, ויו”ר המועצה הדתית יעקב רייכר שארחו את הכנס, באירוע השתתפו גם רבה הראשי של ר”ג לשעבר, הרב יעקב אריאל, הרב איידלס, רב ביכנ”ס גורן בצפון תל אביב ומגידי השיעורים השונים בעיר. את הערב הנחה תושב הגבעה, עו”ד שי שגב.

בשיאו של האירוע ניגנו חברי להקת “צלצלי שמע” של אבי ברק, ונאור כרמי ולהקתו, שארחו את החזן-זמר יצחק מאיר.

במהלך השבת ערכו בתי הכנסת השונים בעיר מגוון אירועי הוקרה והערכה אינטימיים יותר, כשבבית הכנסת “לכו נרננה – קרליבך” אף העלו לתורה את כל מסיימי הדף, בליווי שירה וריקודים וערכו קידושה רבא לכבודם ולכבוד הקהילה המלווה אותם.

בגאווה גדולה אציין כי אחד ממסיימי הדף, בפעם השלישית ברוך ה’, הוא אבי מורי אהרון טבק שסיפר מעט על החגיגה: “זכיתי לקחת חלק יחד עם אלפים רבים של יהודים בכל העולם לסיים מחזור נוסף של לימוד הדף היומי, וזה בהחלט מחמם את הלב לראות את החיבוק האדיר הזה שמעניקה הקהילה בגבעת שמואל ללומדי הדף, ואת ההערכה שיש למתמידים. כאן אולי המקום לקרוא ולעודד למי שטרם הצטרף לאחת הקבוצות – התחילו ללמוד! זה לא תמיד קל, זה בהחלט מאתגר, אבל יש בכך זכות גדולה וסיפוק עצום”

הרב איידלס רב בית כנסת גורן בצפון תל אביב. צילום: כתב מקומונט גבעת שמואל
ריקודים ספונטניים ושמחה גדולה. מסיימי הש”ס. צילום: כתב מקומונט גבעת שמואל
צילום: כתב מקומונט גבעת שמואל
מנחה הערב, עו”ד שי שגב. צילום: כתב מקומונט גבעת שמואל