Site icon מקומונט גבעת שמואל

הדפסת חשבוניות עוסק פטור

עוסק פטור מוגדר כעוסק שמחזור העסקאות שלו בשנה נמוך מהסכום הקבוע בחוק מס ערך מוסף, הסכום מתעדכן אחת לשנה על פי השינויים בעליית מדד המחירים לצרכן. עוסק פטור, פטור מתוקף חוק מס ערך מוסף, מגביית מע”מ, לכן הוא אינו יכול לקזז מע”מ מהתשומות שלו. יחד עם זאת, עליו לנהל את העסק בהתאם לתקנות רשויות המס בישראל ולחוקים המחייבים, לכן כל עוסק פטור חייב להפיק קבלה ידנית או חשבונית דיגיטלית (חשבוניות עסקה בלבד).

חשוב לדעת כי עוסק פטור לא גובה מס ערך מוסף מלקוחותיו, זו הסיבה מדוע הוא אינו רשאי להפיק חשבוניות מס בגין העסקאות שביצע. כדי לגבות תשלום מהלקוחות העוסק הפטור מוציא דרישת תשלום, הנקראת חשבונית עסקה, עם פירוט התשלום המגיע לו. לאחר קבלת התשלום מהלקוח, עוסק פטור חייב להפיק קבלה. לכן, כאשר בוחרים תוכנה של הדפסת חשבוניות עוסק פטור באינטרנט יש לוודא כי ניתן להפיק באמצעותה חשבוניות עסקה וקבלות, בהתאם לתקנות המחייבות.

הדפסת פנקסי חשבוניות עסק וקבלות לעוסק פטור

הדפסת חשבוניות עוסק פטור. תמונה: pixabay

בתי דפוס רבים בכל הארץ מציעים שירות הדפסת חשבוניות עוסק פטור, אך חשוב לזכור כי עוסק פטור רשאי להפיק רק חשבוניות עסקה וקבלות, ויש לציין זאת בהזמנת הפנקסים מבית דפוס מסוים. כיום, אין צורך להגיע לבית דפוס כדי לבחור עיצוב ולבצע הזמנה של פנקסי חשבוניות עסקה וקבלות. בתי דפוס רבים מציעים שירות באינטרנט להדפסת פנקסי חשבוניות וקבלות, בעת ההזמנה אפשר לבחור עיצוב מתוך רשימה ארוכה של עיצובים קיימים ובכמה קליקים מוסיפים את הפרטים החשובים שחייבים הופיע בפנקס החשבוניות והקבלות, למשל שם העסק, מספר עוסק פטור, כתובת ופרטים נוספים בהתאם לצורך.

הדפסת פנקסי קבלות עוסק פטור מחייבת ניסיון וידע, מומלץ להזמין פנקסים איכותיים עם קבלות המודפסות על נייר כימי במשקל לפחות 60 גרם, ניתן לבחור פנקסים של 25 או 50 סטים, כל סט כולל מקור ושני העתיקם, את המקור בעל העסק נותן ללקוח לאחר התשלום, העתק אחד עליו לשמור והעתק נוסף עליו לספק לרואה החשבון. בפנקסים המודפסים לעוסק פטור אין שורה של מע”מ כדי לא ליצור בלבול ומאחר והעוסק אינו רשאי להוסיף מע”מ לחשבונית או לקזז מע”מ.

מדוע כולם עוברים לחשבוניות הדיגיטליות?

עוסקים פטורים רבים החלו להשתמש בשנים האחרונות בתוכנות להפקת חשבונית דיגיטלית, זו תוכנה ידידותית ומתקדמת המוכרת על ידי רשויות המס בישראל. באמצעות התוכנה ניתן להפיק חשבוניות עסקה כדי לשלוח במייל או בווטסאפ דרישת תשלום מסודרת ללקוחות, ולאחר קבלת התשלום אפשר להפיק בקלות ובמהירות קבלה ולשלוח אותה במייל.

לחשבונית הדיגיטלית יתרונות רבים, באמצעות תוכנה להפקת חשבוניות וקבלות אין צורך להדפיס בבתי דפוס פנקסים חדשים, ואין צורך לרכוש תוכנת הנהלת חשבונות יקרה לעסק. כמו כן, ניתן להשתמש בתוכנה מכל מחשב ובכל זמן, התוכנה כוללת מגוון אפשרויות תשלום, לרבות אפשרות לסליקת כרטיסי אשראי בעלויות משתלמות. התוכנה מעניקה לעסק גם תדמית ירוקה, היא משפרת את תהליכי הגבייה, יוצרת בידול מהמתחרים ומציבה את העסק בחזית הטכנולוגיה.