Site icon מקומונט גבעת שמואל

הדרך האידאלית לצלם וידאו

הטלפונים שלנו נעשו חכמים, אולי אפילו חכמים מדי. ממכשיר פשוט שיודע לקבל ולהוציא שיחות, קיבלנו היום טלפונים שיכולים לעשות הרבה יותר מזה. אנחנו קוראים באמצעותם את הדואר האלקטרוני, מתחברים לאינטרנט, מקבלים מידע ומעבירים אותו בקצב אדיר. אלא שהיום הטלפון החכם משמש גם כמצלמת סטילס או מצלמת וידאו, מה שמעורר את התהייה – מה היא הדרך הטובה ביותר לצלם היום וידאו? באמצעות הטלפון, מצלמת הסטילס (שמציעה גם פונקציית הסרטה) או באמצעות מצלמת וידאו?

איכות הסרטון

קניתם מצלמה דיגיטלית וגיליתם שיש לה פונקציה של צילום וידאו? נהדר. אם צרכי ההסרטה שלכם בסיסיים למדי, זה יכול לעבוד לכם לא רע. הבעיה מתחילה כשאתם מצפים לאיכות גבוהה יותר, גם אם אין לכם כוונה להפיק סרט הוליוודי או להסריט קליפ שישודר ב-MTV. זוהי בעיה משום שסרטוני וידאו טובים באמת ניתן להשיג רק אם תקפידו לרכוש מצלמה מתאימה, שמיועדת בראש ובראשונה לצילום סרטונים. מצלמות וידאו מקצועיות הן תמיד איכותיות הרבה יותר, וזה אפילו לא היתרון המשמעותי שלהן.

מהירות תגובה ומצבי צילום

איכות הצילום היא יתרון משמעותי מאוד, אבל כאמור, היא לא הסיבה היחידה לכך שעדיף לכם לרכוש מצלמת וידאו מאשר להשתמש במצלמת הסטילס או בטלפון החכם. למשל, מצלמת הווידאו שלכם תגיב במהירות רבה הרבה יותר, וגם התמונה שלכם תהיה יותר יציבה ופחות מטושטשת, מרכיב קריטי גם אם אתם רק רוצים להסריט את צעדיו הראשונים של הילד. בנוסף, מצבי הצילום השונים מאפשרים לכם להסריט סרטונים בתוך הבית, בחוץ, ביום או בלילה, ועם הצג הרחב תוכלו לראות את הסרטון בזמן שאתם מצלמים אותו.

מצלמת וידאו

מה המטרה שלכם?

לפני שאתם משקיעים סכומי עתק על מצלמת וידאו חדשה, שלא בטוח שתשתמשו בה, שאלו את עצמכם מה המטרה שעל הפרק. אם אתם רוצים להפוך את צילום הווידאו למקצוע תצטרכו להשקיע הרבה מאוד ולרכוש ציוד מתקדם וטוב, במידה וברצונכם לצלם מתחת למים, תאלצו לרכוש ציוד מתקדם אף יותר לצילום וידאו תת מימי. אם אתם שואפים לתעד רגעים קטנים בחייכם או להסריט את מסיבת הסיום של הילדה, תוכלו להשקיע הרבה פחות, ועדיין ליהנות מהיתרונות של צילום וידאו איכותי. בהתאם לצרכים שלכם תוכלו לבחור מצלמה שנכונה יותר עבורכם, וגם התקציב יתאים לכם טוב יותר. כך, צלם חובבן יוכל להשקיע לא יותר מכמה מאות שקלים, בעוד המקצוען ישקיע סכומים גבוהים פי כמה. אם כן, מה הצורך שלכם, מה התקציב ולאיזו רמת צילום אתם בעצם מצפים?