Site icon מקומונט גבעת שמואל

ההורים מוחים ויוצאים הערב להפגנה: “מזלזלים בנו. העירייה לא משקיעה בחינוך את מה שהיא אומרת”

השבוע סערו קבוצות הווטסאפ והפייסבוק של הורי גבעת שמואל בעקבות פרסום מחירי קייטנות הקיץ של בתי הספר וגני הילדים. השיח בין ההורים עורר תרעומת גדולה על יחס העירייה וההשקעה בחינוך ומתכננים הערב בשעה 20:00 הפגנה מול ביתו של ראש העיר יוסי ברודני.

תושבי גבעת שמואל לא מורגלים במחאות והפגנות. בשנים האחרונות התעוררו פה ושם מחאות וזעקות ברשתות החברתיות על עניינים כאלה ואחרים, אבל אף פעם לא הצליחו ההורים להסכים ולהתאגד על נושא אחד עד כדי שייצאו לרחובות וישקיעו מזמנם לטובת מחאה מול מקבלי ההחלטות.

מה שעורר את הדברים הפעם והביאה לפעולה החריגה היו מחירי הקייטנות לחופש הגדול שפרסמה העירייה השבוע והיוו טריגר לשיח מורכב על ההשקעה האמיתית בחינוך מצד העירייה שמצהירה כי “החינוך במרכז”, אבל לדעתם של הורים רבים לא עושה מספיק.

בי”ס בן גוריון, גבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

“זה התחיל מהמאבק על מחירי הקייטנות,” מספרת טל, אמא ל-4 ילדים במערכת החינוך הצעירה בגבעת שמואל וממארגנות המחאה, “לפני כחודש וחצי פרסמו הסייעות בגנים שהקייטנה בקיץ תעלה 1,100 ₪ לילד ואף החלו בגביית מקדמות. ואז, בשבוע שעבר, הודיעו הסייעות שהעירייה העלתה באופן חד צדדי את עלות השכירות שהיא תגבה מהסייעות עבור השימוש בכיתות ולכן עליהן להעמיס את העלות באופן ישיר על ההורים ולגבות 1,280 ₪ למשתתף ל-9 ימים בסה”כ. בקבוצת ווטסאפ שאיגדה הורים רבים מכל המגזרים נוצר שיח ער בנושא שאף הביא לגל פניות למקבלי ההחלטות ואכן, תוך זמן קצר נודע שהעירייה ‘תיקנה את הטעות’ ונכנעה ללחץ והמחיר יעמוד חזרה על 1,100 ₪ לילד.”

“זה עדיין לא מחיר זול, בטח למי שיש לו יותר מילד אחד במערכת, ובטח אם משווים לעלות הארנונה הגבוהה בגבעת שמואל ומסתכלים מה קורה בערים שכנות (בר”ג פרסם השבוע ראש העיר כרמל שאמה הכהן שהעירייה תסבסד את מחיר הקייטנות משמעותית והוא יעמוד על החל מ-660 ₪, מלבד הנחות גדולות לאחים שניים ושלישיים במשפחה; א”ט). אבל התוצאה המהירה וההתעוררות של הורים רבים הביאה אותנו להעלות נושאים נוספים לדיון”, מספרת טל.

“האחריות היא קודם כל עליו”. ראש העיר יוסי ברודני. צילום: דוברות

“בגבעת שמואל מתהדרים בהישגים גדולים בחינוך ובבחינות המיצ”ב וכדו’ – אבל כל מי שיש לו ילדים בעיר יודע שזה שקר. ההישגים הם לא של העירייה וראש העיר, אלא של מספר מורים פרטיים שהפריטו למעשה את מערכת החינוכית ומלווים באופן אישי אחוז ניכר מהתלמידים. היום אי אפשר להיות תלמיד מצליח בגבעת שמואל בלי עזרה של הוראה פרטית. זה ביזיון וזה כישלון קודם כל של ראש העיר.” אומר אלירן, אבא לתלמיד בבית הספר בן גוריון.

“המחאה הערב לא פוליטית,” מבקשת טל להדגיש, “היא אומרת רק ‘בואו נדאג לילדים שלנו, בואו נציף פערים ובעיות למקבלי ההחלטות’, כי אם אנחנו לא נדאג להם – נראה שהמצב ימשיך כמו שהוא היום. ואת זה אנחנו לא רוצים.”