Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיפים לצמיחת העסק שלכם בדיגיטל

זה עלול להישמע כוללני מדי בתחילה, אך לא תהיה זו טעות לקבוע שכיום כל עסק שאין לו נוכחות ולו הקטנה ביותר בדיגיטל – פשוט מפסיד נתח שלם של לקוחות שלעולם לא ימצאו אותו בכל דרך אחרת.

המלצות מפה לאוזן היו ונשארו פופולריות למדי, אך המציאות מלמדת אותנו שהרוב המוחלט איננו פונה לחבריו בשביל לטכס עצה, והוא שואב את המידע שלו ממקור אחד ויחיד – האינטרנט.

זה הזמן שלכם לצמוח

טוב, אולי פתחנו את הפסקה הזו עם כותרת סלוגן שנשמעת כאילו והיא נלקחה מתוך קמפיין בחירות, אולם השיווק בדיגיטל באמת עובד, והוא נחשב ליעיל וממוקד למדי.

חשבו על זה כך – אתם תולים מודעה על לוח מודעות או על שלט חוצות. כולם רואים, אך האם כולם מתעניינים? מרבית הסיכויים שלא ומבחינתכם אותו תקציב פרסומי כבר בוזבז. ועתה, החלטתם לפרסם מודעה בקמפיין ממומן בגוגל. רק האנשים שהקלידו את המילים שרלוונטיות לעסק יראו את המודעה שלכם וכך התקציב שלכם מנוצל עד תומו.

זהו אחד מן היתרונות הגדולים ביותר של הפרסום הדיגיטלי – אנו מופיעים אך ורק בפני האנשים שחיפשו אותנו או לחילופין בפני אנשים שעשויים למצוא בנו עניין.

כיצד ניתן לנצל את רשת האינטרנט לצמיחה?

ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לנצל את האינטרנט ולמצות את הפוטנציאל האדיר הקיים בו.

מומלץ לחלק את היכולות הללו בין אפיקים שהם חינמיים לחלוטין לבין אפיקים המצריכים תשלום לאיש מקצוע והקצאת תקציב פרסומי.

האפיקים החינמיים

אתם לא חייבים מיד להסתמך על שירותיה של סוכנות לקידום אתרים ובאפשרותכם לנצל את היכולות של האינטרנט בכמה ערוצים חינמיים וחופשיים לחלוטין.

ראשית כל, עשו לעסק שלכם את הטובה הכי גדולה והעניקו לו נוכחות בפייסבוק. אם עד כה טרם פתחתם דף עסקי, זה הזמן להתחיל ולשדר לכל הגולשים שהעסק חי ובועט והוא מעביר עדכונים שוטפים בפיד. זה לא רק מסייע ביצירת רושם על הגולשים; זכרו שהדף העסקי גם יכול להופיע לגולשים בחיפוש חופשי בגוגל ובשלל מנועי החיפוש השונים.

שנית, פתחו לעסק שלכם צוהר אל עבר חיפושים מקומיים. מכירים את הכרטיס שנפתח בצד בתוצאות החיפוש ומספר על עסקים שונים יחד עם דירוג כוכבים? קוראים לו Google My Business והוא יכול להופיע בפני גולשים על-פי זיהוי המיקום הגיאוגרפי שלהם. כך למעשה אתם מופיעים בצורה אורגנית בתוצאות החיפוש ולא שילמתם ולו שקל אחד לשירותי שיווק דיגיטלי.

האפיקים בתשלום

טיפים לצמיחת העסק שלכם בדיגיטל. תמונה: pixabay

מן העבר השני ישנו מגוון רחב של ערוצים שונים באמצעותם ניתן לבצע שיווק ממומן ברשת. בין האפיקים הבולטים ניתן לציין את אפיק הקידום הממומן בגוגל והשיווק ברשתות החברתיות.

בגוגל, מתאימים עסקים שמעניקים שירותים חיוניים דוגמת מנעולנות, שמאות רכוש וכיוצא בזה. אלו שירותים שגולשים באים ומחפשים באופן יזום. לפייסבוק וליתר הרשתות החברתיות, מתאימים עסקים בעלי שירות שאיננו חיוני או מחופש דוגמת מתקנים להפעלות ילדים ומבצעים.

אז אם התלבטתם בין אחד מן השירותים הממומנים, כך תוכלו לדעת מה התחום המתאים ביותר עבורכם עוד בטרם ניגשתם לייעוץ עם אנשי שיווק.